Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Supporting Pupils’ scientific and engineering practices in everyday life contexts at the primary school level during a project-based learning unit in Finland

Lavonen, Liisa; Loukomies, Anni; Vartiainen, Jenni; Palojoki, Päivi (2021-05-05)

 
Avaa tiedosto
03004279.2021.1921823.pdf (2.090Mt)
Lataukset: 



Lavonen, Liisa
Loukomies, Anni
Vartiainen, Jenni
Palojoki, Päivi
05.05.2021

Education 3-13
doi:10.1080/03004279.2021.1921823
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202107276364

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
<p>The aim of this research was to examine the potential of project-based learning (PBL) and everyday life contexts in developing primary pupils’ scientific and engineering practices. Multiple data were collected in a Finnish primary school class; pupils were aged 7–8 years. The pupils’ practices and creation of artifacts were videotaped and analysed using theory-guided content analysis. The analysis revealed that the designed multidisciplinary PBL unit placed within a familiar everyday life context enabled pupils to practice and communicate scientific and engineering practices supported with digital technology.</p>
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20536]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste