Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Multiple facets of supervision: Cooperative teachers’ views of supervision in early childhood teacher education practicums

Puroila, Anna Maija; Kupila, Päivi; Pekkarinen, Asko (2021-09)

 
Avaa tiedosto
1_s2.0_S0742051X21001372_main.pdf (277.8Kt)
Lataukset: 



Puroila, Anna Maija
Kupila, Päivi
Pekkarinen, Asko
09 / 2021

TEACHING AND TEACHER EDUCATION
103413
doi:10.1016/j.tate.2021.103413
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202107266345

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
<p>The study focused on cooperative teachers' views on supervision in Finnish early childhood teacher education practicums. A total of 111 cooperative teachers responded to surveys and 18 teachers participated in pair or group discussions. The findings revealed that Finnish cooperative teachers represent different professional generations and are differently trained for supervising student teachers. The study promotes understanding the multiple facets of supervision by identifying six frames through which cooperative teachers interpreted their supervisory tasks. The cooperative teachers both criticized the teacher education programs and showed a commitment to facilitate student teachers’ professional growth.</p>
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20517]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste