Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Enhance User Engagement using Gamified Internet of Things

Xiao, Ruowei; Wu, Zhanwei; Buruk, Oguz Turan; Hamari, Juho (2021)

 
Avaa tiedosto
Enhance_User_Engagement_using_Gami_ed.pdf (237.9Kt)
Lataukset: 



Xiao, Ruowei
Wu, Zhanwei
Buruk, Oguz Turan
Hamari, Juho
2021

doi:10.24251/hicss.2021.583
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202107076234

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
Gamification is considered as a promising approach to enhance people’s engagement in many social or technical systems, thus is supposed to play an important role in future Internet of Everything (IoE). Although gamification elements have already been reported in various IoT research, there still lacks answers about how gamification may affect user engagement in IoT systems and through what paths. In present work, we are synthesizing and analyzing existing research efforts in these emerging fields to provide implications for future IoE development. The results are categorized into three dimensions by considering cognitive-behavioral outcome, procedural stage and population scale.
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20724]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste