Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Learning about students in co-teaching teams

Rytivaara, Anna; Pulkkinen, Jonna; Palmu, Iines (2021-01-31)

 
Avaa tiedosto
13603116.2021.1878299.pdf (1.736Mt)
Lataukset: 



Rytivaara, Anna
Pulkkinen, Jonna
Palmu, Iines
31.01.2021

INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION
doi:10.1080/13603116.2021.1878299
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202107266354

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
Teachers are facing increasingly diverse classrooms globally. To support all students efficiently, teachers need to know their students. Drawing from the literature of teacher learning and inclusive education, we explored how teachers learn to know their students in a co-teaching context. Analysis of interviews and diaries of five co-teaching teams showed that teachers learned about their students in a co-taught classroom by observing students and by obtaining knowledge from and co-constructing knowledge with their co-teaching partner. Moreover, teachers’ learning led to shared responsibility for the student and a better understanding of student diversity. Thus, sharing knowledge of students can lighten teachers’ workload in inclusive settings and benefit both teachers and students.
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20726]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste