Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The role of the purchasing function in non-financial value creation

Jääskeläinen, Aki; Thitz, Otto; Heikkilä, Jussi (2016)

 
Avaa tiedosto
Non_financial_value_creation_full_paper_revised.pdf (543.8Kt)
Lataukset: 



Jääskeläinen, Aki
Thitz, Otto
Heikkilä, Jussi
2016

This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tty-201708211695

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
Costs and transactions have been highlighted in the earlier research and practice around purchasing and supply management (PSM). This study investigates in-depth the role of the PSM function in creating non-financial value for the buying company and its customers. Interview study was used to examine four large organizations both in service and manufacturing industries. The findings indicate that relationship value gives a strong potential for developing successful buyer-seller relationships. Service support and personal interaction arise as important differentiators in building the relationships. Key differences across the different contexts existent in this study are also provided.
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [22172]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste