Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Holograms or Hemorrhoids? Student Teachers’ Imaginings of the Digital Futures of Education

Teräs, Hanna; Teräs, Marko; Suoranta, Juha (2024-06)

 
Avaa tiedosto
Teras_Nordic_studies_in_education.pdf (240.3Kt)
Lataukset: 



Teräs, Hanna
Teräs, Marko
Suoranta, Juha
06 / 2024

Nordic Studies in Education
doi:10.23865/nse.v44.5928
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202406127133

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
This study reports preservice teachers’ perceptions of desirable and undesirable digital futures for education. Empathy-based stories were collected from 74 teacher students in Finnish professional teacher education. The findings were arranged into three positive and three negative future scenarios. In the positive scenarios, digital tools support human interaction and are subject to teacher’s agency. Teaching and learning remain essentially human activities, whereas technology has an assisting role. In the negative scenarios, learning reduces to the acquisition of mechanical competences conveyed by technology and teachers become machine-operators. The results may guide teacher education development, decision-making and policies toward meaningful digital futures.
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20247]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste