Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The production of a child in conflict in teacher education–research on available storylines

Lanas, Maija; Petäjäniemi, Maria; Väisänen, Anne-Mari; Kauhanen, Iida; Juutinen, Jaana; Viljamaa, Elina (2024-11-06)

 
Avaa tiedosto
The_production_of_a_child_in_conflict_in_teacher_education_research_on_available_storylines.pdf (276.2Kt)
Lataukset: 



Lanas, Maija
Petäjäniemi, Maria
Väisänen, Anne-Mari
Kauhanen, Iida
Juutinen, Jaana
Viljamaa, Elina
06.11.2024

EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
doi:10.1080/02619768.2024.2425335
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202501071125

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
<p>Teacher education takes part in producing childhood. This is rarely discussed in teacher education. In this study, we are interested in what kinds of positions become normalised for children and youth in the discourses in teacher education. We utilise the concepts of narrative resources and storylines, looking into the storylines in which student teachers take themselves to be in, and in the positions that are opened for pupils in these storylines. The results show that a child in peer conflict is produced in problematic ways, as an ideal child or object of fixing. Teacher is produced as central and important.</p>
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20263]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste