Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Quasi-Market Regulation in Early Childhood Education and Care: Does a Nordic Welfare Dimension Prevail?

Trætteberg, Håkon Solbu; Sivesind, Karl Henrik; Paananen, Maiju; Hrafnsdóttir, Steinunn (2023)

 
Avaa tiedosto
NSE_4006_Web.pdf (412.6Kt)
Lataukset: 



Trætteberg, Håkon Solbu
Sivesind, Karl Henrik
Paananen, Maiju
Hrafnsdóttir, Steinunn
2023

Nordic Studies in Education
doi:10.23865/nse.v43.4006
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202303213038

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
Until about 25 years ago, Norway, Denmark, Sweden, Iceland and Finland used a bureaucratic-professional governance model to reach common welfare goals in ECEC, something that arguably constituted a Nordic dimension. Since then, the countries have introduced post-bureaucratic governance models such as evaluation and quasi-markets in varying degrees. Differences in the timing of policy changes and saturation of demand have resulted in variations in the use of quasi-market instruments and divergence in the composition of public, for-profit and non-profit providers. However, common welfare goals, such as inclusion and language learning, have been strengthened. We base our analysis on existing research, statistics and policy papers.
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20153]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste