Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Collective teacher efficacy, perceived preparedness for future school closures and work-related stress in the teacher community during the COVID-19 pandemic

Heikonen, Lauri; Ahtiainen, Raisa; Hotulainen, Risto; Oinas, Sanna; Rimpelä, Arja; Koivuhovi, Satu (2023-01)

 
Avaa tiedosto
1-s2.0-S0742051X23003876-main-1.pdf (848.9Kt)
Lataukset: 



Heikonen, Lauri
Ahtiainen, Raisa
Hotulainen, Risto
Oinas, Sanna
Rimpelä, Arja
Koivuhovi, Satu
01 / 2023

TEACHING AND TEACHER EDUCATION
104399
doi:10.1016/j.tate.2023.104399
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-2023121310796

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
<p>Based on survey data collected from 2159 teachers, multilevel structural equation modelling was applied to explore associations between collective teacher efficacy, teachers' perceptions about the school's preparedness to confront school closure in the future and work-related stress in the teacher community during the COVID-19 pandemic. Higher levels of collective teacher efficacy in a school were associated with the teacher community perceiving school as better prepared for future challenges. Collective teacher efficacy was also related to lower levels of work-related stress in the teacher community.</p>
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20210]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste