Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Activity-tracking assemblages in Finnish early childhood education and care

Paakkari, Antti; Paananen, Maiju; Grieshaber, Susan (2023-04-26)

 
Avaa tiedosto
Activity_tracking_assemblages_in_Finnish.pdf (565.3Kt)
Lataukset: 



Paakkari, Antti
Paananen, Maiju
Grieshaber, Susan
26.04.2023

Childhood
doi:10.1177/09075682231172861
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202305195929

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
Children’s activity-trackers have recently gained popularity to ensure sufficient exercise for children attending Finnish Early Childhood Education and Care settings. Device manufacturers collaborate with public and private providers and supply children with bracelets that measure activity. We interviewed staff who used trackers during 2021, and approach these technologies as assemblages where devices are entangled with discourses, rules and practices. Three events show how assemblages produced children as active/inactive; gaming the algorithm, and educators seeking to use the devices pedagogically.
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [22109]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste