Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Unmentioned Challenges of Finnish Teacher Education: Decontextualisation, Scientification and the Rhetoric of the Research-Based Agenda

Säntti, Janne; Puustinen, Mikko; Hansen, Petteri (2023)

 
Avaa tiedosto
Unmentioned_Challenges.pdf (160.5Kt)
Lataukset: 



Säntti, Janne
Puustinen, Mikko
Hansen, Petteri
2023

doi:10.1007/978-981-19-8241-5_7
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202303283241

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
Finnish teacher education has emphasised that academic standards and a research-based agenda are followed in the everyday activities of training teachers. Finnish teacher education has been recognised as a prime example of how to carry out teacher training. In our chapter, we reach beyond the myths and hype about Finnish teacher education with three interconnected concepts: decontextualisation, scientification and rhetoric. With these concepts, we expose unwanted side effects that have followed from pursuing academic standards. We also illustrate the swift transformation of Finnish teacher education.
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20740]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste