Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Young video game players’ self-identified toxic gaming behaviour: An interview study

Ruotsalainen, Maria; Meriläinen, Mikko (2023-12-14)

 
Avaa tiedosto
Young_video_game.pdf (280.8Kt)
Lataukset: 



Ruotsalainen, Maria
Meriläinen, Mikko
14.12.2023

ELUDAMOS
doi:10.7557/23.7270
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-2023121911020

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
In this study we analyze negative behaviour in the context of digital gaming through interviews of players (N=12) aged 16–27 who self-reported as having behaved in a manner they acknowledged as toxic. Through thematic analysis of the interviews, we highlight three central themes: Games as affective spaces; affordances and norms facilitating negative behaviours; and players’ navigation of negative behaviours. Our study demonstrates the situational and affective nature of negative behaviour and offers solutions for reducing it in gaming.
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20161]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste