Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Policy entrepreneurs in the global education complex: The case of Finnish education experts working in international organisations

Santos, Íris; Pekkola, Elias (2023-04)

 
Avaa tiedosto
Policy_entrepreneurs_in_the_global_education_complex.pdf (689.1Kt)
Lataukset: 



Santos, Íris
Pekkola, Elias
04 / 2023

INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL DEVELOPMENT
102749
doi:10.1016/j.ijedudev.2023.102749
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202305195942

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
This article analyses the perceived role of Finnish education experts working in development cooperation for education. We interviewed 31 education experts working in international organisations representing Finland. A theoretically pluralist approach is utilised combining complexity thinking with a multiple streams approach. The analysis demonstrates that the context of educational development cooperation is ambiguous and complex. Influencing policymaking is a strategic, non-linear task which takes time, resources, and personal skills. Policy entrepreneurs need to understand the dynamics of development cooperation, identify actors that trust them, and recognise when policy windows are likely to open.
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20161]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste