Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Kandidaatintutkielmat (Limited access)
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Kandidaatintutkielmat (Limited access)
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Musiikin merkitys asiakasarvoon B2B-markkinoinnissa

Hannula, Noora (2024)

 
Avaa tiedosto
HannulaNoora.pdf (490.5Kt)
Lataukset: 

Tekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, aineisto on luettavissa vain Tampereen yliopiston kirjastojen opinnäytepisteillä. The author has not given permission to publish the thesis online. The thesis can be read at the thesis point at Tampere University Library.

Hannula, Noora
2024

Teknis-taloudellinen kandidaattiohjelma - Bachelor's Programme in Business and Technology Management
Johtamisen ja talouden tiedekunta - Faculty of Management and Business
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Hyväksymispäivämäärä
2024-12-12
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-2024120410778
Tiivistelmä
Musiikin vaikutuksesta B2C-markkinointiin on olemassa tutkimusta. Musiikin vaikutus B2B-markkinoille on käytännössä uusi tutkimusalue. Tutkimusalueen uutuus motivoi perehtymään aiheeseen. Työn ongelmaksi muodostui kirjallisuuden puute aiheeseen liittyen, jonka takia aihe jaettiin kahteen osaan. Ensimmäinen osa tutki musiikkia ja asiakaskäyttäytymistä B2C-markkinoinnissa. Toinen osa asiakasarvoa B2B-markkinoinnissa. Osat yhdistämällä saatiin työn vastaus aikaiseksi.

Työ rakentui neljään vaiheeseen. Alussa selitettiin tutkimuskysymykset ja -menetelmä. Seuraavaksi käsiteltiin tutkimuskysymyksien käsitteet: musiikki, asiakaskäyttäytyminen ja -arvo sekä B2B-markkinoinnin ero B2C-markkinointiin. Kolmannessa vaiheessa vastattiin tutkimuskysymyksiin taulukoiden avulla. Lopuksi muodostettiin yhteenveto tuloksista ja saadun käsityksen merkityksestä.

Tavoitteena oli muodostaa käsitys musiikin merkityksestä asiakasarvoon B2B-markkinoinnissa, joka saatiin. Käsitys muodostui viiden teeman ja kymmenen vastauksen avulla. Käsityksen todenmukaisuuteen vaikutti kirjoittajan oma pohdinta päätutkimuskysymyksen vastauksien laatiessa, sillä kirjallisuuden puutteen takia vastauksia ei pystytty vertaamaan muihin tutkimuksiin. Jatkotutkimusta tarvitaan aihealueen tutkimiseen, jotta saataisiin vaikutusta aikaiseksi tutkimusalueella.
Kokoelmat
  • Kandidaatintutkielmat (Limited access) [1789]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste