Sosiaalinen media osana pk-yrityksen markkinointistrategiaa
Murtoniemi, Arno (2023)
Murtoniemi, Arno
2023
Teknis-taloudellinen kandidaattiohjelma - Bachelor's Programme in Business and Technology Management
Johtamisen ja talouden tiedekunta - Faculty of Management and Business
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Hyväksymispäivämäärä
2023-05-12
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202305075387
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202305075387
Tiivistelmä
Tässä kandidaatintutkielmassa käsitellään sosiaalisen median markkinointia ja sen hyötyjä pienille ja keskisuurille yrityksille (pk-yrityksille). Viime vuosina sosiaalinen media on yleistynyt yritysten työkaluna tuotteiden ja palveluiden mainostamisessa. Kuitenkin monet pk-yritykset ovat edelleen epäröiviä hyödyntämään sosiaalista mediaa täysimääräisesti markkinointistrategiassaan, ja sosiaalisen median markkinoinnin potentiaalia ei ole vielä täysin hyödynnetty.
Tutkielma on toteutettu systemaattisena kirjallisuuskatsauksena, jonka avulla tunnistetaan sosiaalisen median markkinoinnin tarjoamat edut, kuten bränditietoisuuden lisääntyminen, asiakasosallistuminen sekä kyky tavoittaa suurempi ja kohdennetumpi yleisö. Tutkimus käsittelee myös sosiaalisen median markkinoinnin käyttöönottoon liittyviä haasteita, kuten resurssien puutteeseen ja suorituksen mittauksen hankaluuteen.
Sosiaalinen media tarjoaa laajan valikoiman edistyneitä ominaisuuksia, joita voidaan hyödyntää sosiaalisen median markkinointistrategiaa suunnitellessa. Nämä ominaisuudet sisältävät mahdollisuuden kohdentaa tiettyä kuluttajademografiaa, seurata asiakkaan sitoutumista sekä suorittaa kustannustehokkaita mainontakampanjoita.
Tutkielman perusteella voidaan päätellä, että ymmärtämällä sosiaalisen median markkinoinnin edut ja rajoitukset pk-yritykset voivat luoda tehokkaita ja kestäviä markkinointistrategioita, jotka edistävät yleisesti liiketoiminnan menestystä.
Tutkielma on toteutettu systemaattisena kirjallisuuskatsauksena, jonka avulla tunnistetaan sosiaalisen median markkinoinnin tarjoamat edut, kuten bränditietoisuuden lisääntyminen, asiakasosallistuminen sekä kyky tavoittaa suurempi ja kohdennetumpi yleisö. Tutkimus käsittelee myös sosiaalisen median markkinoinnin käyttöönottoon liittyviä haasteita, kuten resurssien puutteeseen ja suorituksen mittauksen hankaluuteen.
Sosiaalinen media tarjoaa laajan valikoiman edistyneitä ominaisuuksia, joita voidaan hyödyntää sosiaalisen median markkinointistrategiaa suunnitellessa. Nämä ominaisuudet sisältävät mahdollisuuden kohdentaa tiettyä kuluttajademografiaa, seurata asiakkaan sitoutumista sekä suorittaa kustannustehokkaita mainontakampanjoita.
Tutkielman perusteella voidaan päätellä, että ymmärtämällä sosiaalisen median markkinoinnin edut ja rajoitukset pk-yritykset voivat luoda tehokkaita ja kestäviä markkinointistrategioita, jotka edistävät yleisesti liiketoiminnan menestystä.
Kokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [8798]