Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Kandidaatintutkielmat
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Kandidaatintutkielmat
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Valmentajien palaute lasten ja nuorten urheilussa: Systemaattinen kirjallisuuskatsaus vuosilta 2000–2020

Mäkirinta, Miikka (2022)

 
Avaa tiedosto
MäkirintaMiikka.pdf (556.6Kt)
Lataukset: 



Mäkirinta, Miikka
2022

Kasvatustieteiden kandidaattiohjelma - Bachelor´s Programme in Educational Studies
Kasvatustieteiden ja kulttuurin tiedekunta - Faculty of Education and Culture
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Hyväksymispäivämäärä
2022-04-13
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202203072386
Tiivistelmä
Tämän systemaattisen kirjallisuuskatsauksen tarkoituksena on selvittää, kuinka paljon ja millä tavoin valmentajien antamaa palautetta on tutkittu lasten ja nuorten (0–19-vuotiaat) urheilussa. Systemaattisen kirjallisuuskatsauksen avulla on tarkoitus auttaa tutkijoita tunnistamaan tutkimusalueita, joita ei ole vielä riittävästi tutkittu sekä auttaa muita aiheesta kiinnostuneita löytämään aikaisempaa tutkimusta. On tärkeää, että myös valmentajien olisi helppo löytää valmentamista koskevia tutkimustuloksia ja tutustua uusiin palautetapoihin.
Aineiston haku suoritettiin Tampereen Yliopiston Andor-tietokannasta. Rajauskriteeristön läpäisi 11 vertaisarvioitua artikkelia, jotka oli julkaistu 2000–2020 välisenä aikana. Näitä artikkeleita analysoitiin sisällönanalyysin keinoin, jotta tuloksissa olisi hahmotettavissa aineisto selvästi ja tiiviisti.
Tulokseni antaa vihjeitä vähän tutkituista aihealueita, joiden parissa jatkotutkimuksia olisi tarpeen tehdä. Valmentajien antaman palautteen vaikutuksia on tutkittu erityisesti eri psykologisten tekijöiden sekä motoristen taitojen oppimisen suhteen. Siten tutkimusten tiedeperusta oli pitkälti psykologis-fysiologinen. Tutkimuksissa oli käytetty suurelta osin kvantitatiivisia tutkimusmenetelmiä.
Kokoelmat
  • Kandidaatintutkielmat [9897]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste