Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Work Related Social Media - Particularly Beneficial for Employees With Low Job Resources

Kilponen, Anna (2022)

 
Avaa tiedosto
KilponenAnna.pdf (704.4Kt)
Lataukset: 



Kilponen, Anna
2022

Yhteiskuntatutkimuksen maisteriohjelma - Master's Programme in Social Sciences
Yhteiskuntatieteiden tiedekunta - Faculty of Social Sciences
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Hyväksymispäivämäärä
2022-01-10
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202112089002
Tiivistelmä
The use of social media, both in people’s personal lives and work lives, is rapidly expanding. This brings up new kinds of questions related to well-being at work and social media. One of the major concepts about well-being at work is work engagement. The positive and fulfilling mindset of work engagement is positively affected by job resources. Work related social media could be one of these job resources as it, for example, eases up the communication processes at work. In this master thesis, the relationship between work related social media use and work engagement is investigated. Also the moderative effect of job resources and age in this equation is examined. The participant pool included Finnish workers (N=1817) between the ages of 18 and 65 (M=41.8, SD=12.2) years with 53.2% being males (n=966). In addition to basic statistical analyses, regression and moderation analyses were run. The dependent variable investigated was work engagement and independent variable was a frequency of work related social media use. Results suggested that there is a positive relationship between work related social media use and work engagement. Also, it seems like less job resources one has the stronger the relationship is.
Kokoelmat
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto [40001]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste