Moninpelattavan digitaalisen matematiikkapelin suunnittelu
Jekunen, Nooa (2020)
Jekunen, Nooa
2020
Tietojenkäsittelytieteiden kandidaattiohjelma - Bachelor's Degree Programme in Computer Sciences
Informaatioteknologian ja viestinnän tiedekunta - Faculty of Information Technology and Communication Sciences
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Hyväksymispäivämäärä
2020-02-13
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202001281590
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202001281590
Tiivistelmä
Tässä tutkielmassa tarkastellaan matematiikkaa käsittelevän digitaalisen oppimispelin suunnitteluprosessiin liittyviä haasteita ja tavoitteita. Tutkielman tavoitteena on ollut tutkimuskirjallisuuden pohjalta tarkastella, mitkä suunnitteluratkaisut ovat osoittautuneet erityisen toimiviksi oppimispeleissä opetuksen ja viihdyttävyyden kannalta ja eritellä erilaisia testaustapoja ja suunnittelumalleja pelinkehitykseen. Tutkimuskirjallisuuden perusteella voidaan väittää, että ainakin kasvava vaikeustaso, satunnaisuus, mielenkiintoiset päätökset ja oppimisen helpottaminen erilaisilla tuilla kuten virheidentunnistusmekanismilla, voivat edistää pelin mahdollisuuksia onnistua tavoitteissaan.
Kokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [8430]