Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Kandidaatintutkielmat
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Kandidaatintutkielmat
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Asiakaslähtöisyyden ilmeneminen suomalaisten mediatalojen sijoittajaviestinnässä

Moisiola, Taru (2019)

 
Avaa tiedosto
MoisiolaTaru.pdf (484.9Kt)
Lataukset: 



Moisiola, Taru
2019

Kauppatieteiden tutkinto-ohjelma
Johtamisen ja talouden tiedekunta - Faculty of Management and Business
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Hyväksymispäivämäärä
2019-12-11
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-201912056604
Tiivistelmä
Digitalisaatio on helpottanut monien ihmisten elämää ja yhdessä globalisaation kanssa ikään kuin pienentänyt maailmaa. Esimerkiksi media-ala on saanut paljon uusia mahdollisuuksia laajentua sekä muuttaa toimintaansa. Kuitenkin sanomalehtiyhtiöiden perimmäinen tarkoitus on nyt vaakalaudalla. Tässä tutkimuksessa tutkitaan, kuinka suomalaiset mediayhtiöt Sanoma Oyj, Alma Media Oyj, Keskisuomalainen Oyj, TS-Yhtymä Oy sekä Ilkka-Yhtymä Oyj ovat vastanneet muuttuneeseen toimialaan sekä kilpailuasetelmaan. Tutkimuksessa aihetta käsitellään sijoittajaviestinnän näkökulmasta. Sijoittajaviestinnän sisällä aineistoksi rajautui juuri vuosikertomukset, sillä niistä on mahdollista saada riittävän kattava kuva yrityksestä, eikä aineisto myöskään paisu liian suureksi. Vuosikertomukset ovat hyvä tapa lähestyä yrityksen johdon käsitystä yrityksen liiketoiminnastaan ja strategiasta. Sijoittajaviestinnän tulee olla rehellistä ja sen täytyy kertoa yrityksen todellisesta tilasta. Vuosikertomuksia on käytetty hyvin vähän markkinoinnin tutkimuksissa ja niistä onkin sen vuoksi mahdollista löytää uutta tietoa.

Aineiston perusteella pystyttiin toteamaan, että yrityksien asiakaslähtöisyys vaihtelee paljon, eikä se riipu mistään tietystä tekijästä. Asiakaslähtöisyyttä ilmentävät tekijät olivat kuitenkin hyvin samankaltaisia eri yritysten välillä. Lähtökohtaisesti kustannusliiketoiminta on asiakaslähtöistä jo pelkän kilpailuasetelman vuoksi. Yksikään käsitellyistä yrityksistä ei harjoita selkeästi juuri kuluttaja- tai yritysliiketoimintaa, joten asiakasta ei edes voida laittaa vain yhteen luokkaan. Asiakaslähtöisyys on hyvin moniulotteinen käsite ja vaikka yritykset sen käsittävätkin hyvin eri tavoin, ei kukaan käsitä sitä väärin.
Kokoelmat
  • Kandidaatintutkielmat [10016]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste