Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teacher autonomy in Finnish primary school: An exploratory study about classroom teachers’ perceptions.

Nguyen, Thi Hong Duyen (2019)

 
Avaa tiedosto
NguyenDuyen.pdf (1.391Mt)
Lataukset: 



Nguyen, Thi Hong Duyen
2019

Master's Degree Programme in Teacher Education
Kasvatustieteiden ja kulttuurin tiedekunta - Faculty of Education and Culture
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Hyväksymispäivämäärä
2019-10-30
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-201909303593
Tiivistelmä
Recently researchers have shown an increased interest in teacher education. Theoretical perspectives on the concept exist abundantly in the literature, but empirical research into the views of teachers themselves has been very little.
This study explores how Finnish primary school teachers define teacher autonomy and their perceptions towards the influencing factors on their sense of autonomy during their teaching career. The sample of this study was 8 class teachers from three Finnish primary schools. The study was conducted using qualitative research method. Data were collected using semi-structured in-depth interview. Regarding data analysis, thematic research approach was applied
In seeking out teachers’ perceptions of teacher autonomy, four broad themes emerged from the analysis. Overall, findings suggest that Finnish class teachers’ conception of autonomy was similar in terms of the complex nature of the concept. In this study, autonomy entails autonomy inside classrooms and at the school level. With respect to their definitions, the teachers all incorporated into their understanding of teacher autonomy several key components. The results also show that teacher autonomy played an important role in teaching profession and that not only was teacher autonomy beneficial to teachers themselves, but also to their students. Moreover, six major interrelated factors were perceived to influence their autonomy by the interviewed teachers. Last but not least, this study concludes with highlighting the importance of autonomy in teacher training programs and some theoretical and practical implications are proposed.
Kokoelmat
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto [40543]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Becoming a Teacher – Student Teachers’ Learning Patterns in Teacher Education 

    Ahonen, Elsi; Pyhältö, Kirsi; Pietarinen, Janne; Soini, Tiina (2015)
    article
  • Teacher Ecological Self : Negotiating teacher ecological identity in the context of teacher education for sustainable development 

    Raus, Rea
    Acta Electronica Universitatis Tamperensis : 1867 (Tampere University Press, 2018)
    Artikkeliväitöskirja
    Väitöskirjassa tarkastellaan elinympäristömme vakavaa kestävyys- ja selviytymiskriisiä kasvatuksen ja koulutuksen näkökulmasta ja erityisesti opettajan ekologisen tietoisuuden ja identiteetin muotoutumisen haasteena. ...
  • Dynamics of Teacher Identity Construction : Indonesian Teachers in Finnish International Teacher Programme 

    Zen, Satia
    Tampere University Dissertations - Tampereen yliopiston väitöskirjat : 871 (Tampere University, 2023)
    Artikkeliväitöskirja
    Tässä väitöskirjassa tutkitaan opettajan identiteetin rakentumisen dynamiikkaa dialogista neuvottelua heijastavana narratiivisena prosessina kansainvälisen maisterikoulutusohjelman (ITP-International Teacher Programme) ...
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste