Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bringing media to classroom: integrating digital media into student-centered learning environments—a case study in one elementary school in China

Liu, Mengyu (2019)

 
Avaa tiedosto
LiuMengyu.pdf (463.7Kt)
Lataukset: 



Liu, Mengyu
2019

Master's Degree Programme in Media Education
Kasvatustieteiden ja kulttuurin tiedekunta - Faculty of Education and Culture
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Hyväksymispäivämäärä
2019-06-06
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-201907262754
Tiivistelmä
This study is a case study of one elementary school in China. The purpose of this research is to understand teachers’ conceptions and practice of integrating digital media and the relationship between Media Literacy 3Cs model and Student-Centered Learning Environments (SCLEs).
The main research methods are classroom observation and semi-structured interviews. Through examining three lower elementary teachers’ conceptions, practice of using media in the classroom and reflections generated after class, the study applied Media Literacy theory and Student-Centered Learning Environments framework to create theoretical coding. Content analysis is used to analyze all the transcribed data including field notes and interview transcriptions.
The findings showed that teachers hold positive attitudes toward media integrations and they used digital media in classrooms in different ways. It also proved that Media Literacy 3Cs model has a positive impact on the building of student-centered learning environments. The outcome of the research could be helpful for researchers to understand teachers’ conceptions of media use and their practices of integrating digital media in the classroom and the relationship between media use and Student-Centered Learning Environment.
Kokoelmat
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto [37078]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Consumer Media Choice: Towards a comprehensive model 

    Willman-Iivarinen, Hanna
    Tampere University Dissertations - Tampereen yliopiston väitöskirjat : 328 (Tampere University, 2020)
    Monografiaväitöskirja
    Kuluttajien mediavalintaprosessin ja siihen liittyvien psykologisten ja osin alitajuisten elementtien ymmärtämisestä on hyötyä media-alan yrityksille tuotekehityksessä ja markkinoinnissa. Koska suurin osa median käyttämisen ...
  • Finland : Maintaining the Fragile Consensus 

    Karppinen, Kari; Ala-Fossi, Marko; Herzog, Christian; Hilker, Heiko; Novy, Leonard; Torun, Orkan (2017)
    bookPart
  • Suuren yleisön soittorasiat : Radio Suomen, Radio Novan ja Radio Suomipopin soittolistat ja niiden rakenne 

    Hellman, Heikki; Vilkko, Arto (2018)
    article
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste