Peilinä pedagoginen rakkaus : lähihoitajaopiskelijoiden mielikuvia ohjauksesta
Valonen, Pia (2019)
Valonen, Pia
2019
Kasvatustieteiden tutkinto-ohjelma
Kasvatustieteiden ja kulttuurin tiedekunta - Faculty of Education and Culture
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Hyväksymispäivämäärä
2019-05-24
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-201907042433
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-201907042433
Tiivistelmä
Vuonna 2018 voimaan astuneen ammatillisen koulutuksen lakiuudistuksen myötä ammatillisissa opinnoissa korostuu opiskelijan yksilöllinen ohjaus. Tätä vasten ajateltuna voidaan ohjauksen opiskelijanäkökulmaa pitää ammatillisen koulutuksen tutkimuksessa yhtenä ydinasiana. Voidaan kysyä, millaista ohjausta opiskeli-ja kokee tarvitsevansa. Millainen ohjaus on sellaista, että opiskelija on siihen tyytyväinen?
Nostan tämän laadullisen tutkimuksen tuloksena esiin tekijät, jotka vaikuttavat lähihoitajaopiskelijan mielikuvissa tyytyväisyyteen saamastaan ohjauksesta. Eläytymismenetelmän avulla kerätyn ja sisällönana-lyysin avulla tulkitun aineiston tuloksena esitän myös kaksi tyyppitarinaa ohjauksesta, joissa opiskelija joko on tai ei ole tyytyväinen saamaansa ohjaukseen.
Peilaan tuloksia käsitteeseen pedagoginen rakkaus ja siihen keskeisesti liittyviin teemoihin. Tuloksissa tuon esiin, miten vahva yhteys pedagogisella rakkaudella on opiskelijan mielikuvissa tyytyväiseen kokemuk-seen ohjauksesta.
Nostan tämän laadullisen tutkimuksen tuloksena esiin tekijät, jotka vaikuttavat lähihoitajaopiskelijan mielikuvissa tyytyväisyyteen saamastaan ohjauksesta. Eläytymismenetelmän avulla kerätyn ja sisällönana-lyysin avulla tulkitun aineiston tuloksena esitän myös kaksi tyyppitarinaa ohjauksesta, joissa opiskelija joko on tai ei ole tyytyväinen saamaansa ohjaukseen.
Peilaan tuloksia käsitteeseen pedagoginen rakkaus ja siihen keskeisesti liittyviin teemoihin. Tuloksissa tuon esiin, miten vahva yhteys pedagogisella rakkaudella on opiskelijan mielikuvissa tyytyväiseen kokemuk-seen ohjauksesta.