Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

An exploration of sustainability and unsustainability on daily media content and its implications for media education : a qualitative content analysis of Snapchat

Hung, Jui-Ping (2018)

 
Avaa tiedosto
1546501270.pdf (1.027Mt)
Lataukset: 



Hung, Jui-Ping
2018

Master's Degree Programme in Media Education
Kasvatustieteiden tiedekunta - Faculty of Education
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Hyväksymispäivämäärä
2018-11-26
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:uta-201901031026
Tiivistelmä
The purpose of this study was to explore current situation of sustainability and unsustainability on daily media content. Based on empirical data, the aim of the exploration was to advise potentialities of future media education and to provide possible directions to improve media literacy. The research design of this study examined headline articles of popular online media through the angle of sustainability. The sustainability in this study was based on a holistic perspective which Birdsall (2014) indicated should entail "environmental, socio-cultural and the economic components" (p.818).

Media content of this study was collected from two media outlets, BuzzFeed and Daily Mail under their Snapchat Discover channels, one piece a day continuing for one month. The study used qualitative content analysis as the research method. Qualitative content analysis allowed researchers to interpret meaning of data through a specific angle and then reduced materials to a comprehensive coding frame (Schreier, 2012). The coding frame was developed from previous literature of sustainability and the collected media content. The final coding frame was aimed to present characteristics of current phenomenon on daily media content in relation to sustainability. According to the analysis of the coding frame, the study concluded three characteristics of sustainability and unsustainability on daily media content. They were a scarcity of content related to environmental sustainability, dominance of unsustainability and a few positive exceptions of content related to sustainability. After that, some suggestions and implications were provided for development of media literacy and media education in terms of sustainability in the future.
Kokoelmat
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto [40800]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Consumer Media Choice: Towards a comprehensive model 

    Willman-Iivarinen, Hanna
    Tampere University Dissertations - Tampereen yliopiston väitöskirjat : 328 (Tampere University, 2020)
    Monografiaväitöskirja
    Kuluttajien mediavalintaprosessin ja siihen liittyvien psykologisten ja osin alitajuisten elementtien ymmärtämisestä on hyötyä media-alan yrityksille tuotekehityksessä ja markkinoinnissa. Koska suurin osa median käyttämisen ...
  • Finland : Maintaining the Fragile Consensus 

    Karppinen, Kari; Ala-Fossi, Marko; Herzog, Christian; Hilker, Heiko; Novy, Leonard; Torun, Orkan (2017)
    bookPart
  • Suuren yleisön soittorasiat : Radio Suomen, Radio Novan ja Radio Suomipopin soittolistat ja niiden rakenne 

    Hellman, Heikki; Vilkko, Arto (2018)
    article
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste