Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Asiakaslähtöisyys liikuntapalvelujen kehittämisessä viranhaltijan näkökulmasta

Vainionpää, Anni (2017)

 
Avaa tiedosto
GRADU-1496145523.pdf (852.1Kt)
Lataukset: 



Vainionpää, Anni
2017

Hallintotieteiden tutkinto-ohjelma - Degree Programme in Administrative Studies
Johtamiskorkeakoulu - Faculty of Management
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Hyväksymispäivämäärä
2017-05-29
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:uta-201705301746
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena on tarkastella asiakaslähtöisyyttä liikuntapalvelujen kehittämisessä viranhaltijan näkökulmasta. Tutkimuksessa pyritään selvittämään, miten asiakaslähtöisyys ilmenee palvelujen suunnittelussa ja kehittämisessä. Tutkimuksen teoreettisessa viitekehyksessä taustoitetaan kuntalaisen roolia asiakkaana ja palvelun kehittäjänä. Tutkimus on luonteeltaan tapaustutkimus, jonka tutkimuskohteena toimii Tampereen kaupungin liikuntapalvelut. Tutkimuksen aineiston muodostaa teemahaastatteluina toteutetut viranhaltijahaastattelut. Haastatteluin kerätty aineisto on analysoitu sisällönanalyysin keinoin.

Tutkimuksen tulosten mukaan asiakkaan mahdollisuus osallistua palvelun kehittämiseen ja suunnitteluun tapahtuu antamalla palautetta jo olemassa olevasta palvelusta ja uusien palvelujen osalta osallistumalla suunnittelu- ja tiedotustilaisuuksiin tai sähköisiin kyselyihin. Lisäksi urheiluseuratoimijoiden omana vaikuttamiskanavana toimii Seuraparlamentti.

Haastattelujen perusteella viranhaltijat kokevat asiakaslähtöisyyden merkityksen tärkeänä työssään. Asiakaslähtöisyys näyttäytyy liikuntapalvelujen toiminnan perustana. Liikuntapalvelujen perustehtävänä nähdään tuottaa kuntalaisille liikuntapalveluja, jotka vastaavat asiakkaiden tarpeita. Asiakkaiden mielipiteitä ja palautteen saantia pidetään tämän vuoksi tärkeänä. Liikuntapalvelujen toiminnan voidaankin sanoa täyttävän hyvin asiakaskeskeisen kehittämisen kriteerit.

Tutkimustuloksista välittyy viranhaltijoiden kokemat haasteet asiakaslähtöisessä kehittämistoiminnassa. Kaikki esiin nostetut haasteet eivät kuitenkaan ole suoranaisesti asiakaslähtöisestä kehittämistavasta johtuvia haasteita, mutta ne asettavat haasteita asiakaslähtöisyyden toteuttamiselle. Rajalliset resurssit ja yksittäisten asiakkaiden tunnistamisen vaikeus luovat merkittävimmät haasteet asiakaslähtöisyyden toteutumiselle liikuntapalveluissa.
Kokoelmat
  • Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto [36421]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste