Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fuel cells and novel thermal management advancements required for aviation

Wright, Stephen; Aaltonen, Jussi (2022-09-04)

 
Avaa tiedosto
2nd_Draft_ICAS2022_0079_SJ_WRIGHT.pdf (437.1Kt)
Lataukset: 



Wright, Stephen
Aaltonen, Jussi
04.09.2022

ICAS2022-0079
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202301161438

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
The paper considers the usage of proton exchange membrane fuel cells, gaseous H2 and cryogenic H2 fuels to solve the known thermal problems associated with electrical generation. Recent experimental H2 flight failures are reviewed, and a novel solution to control the electrolyte temperature operating range is proposed, utilising LH2, new additive manufactured evaporators/ heat exchangers and control software.<br/>The need for an IRON BIRD full scale test rig is justified prior to any further ambitious flight attempts.
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [20234]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste