Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
Trepo
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Trepo
  • TUNICRIS-julkaisut
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

TauBench: Dynamic Benchmark for Graphics Rendering

Alanko, Joel; Mäkitalo, Markku; Jääskeläinen, Pekka (2022)

 
Avaa tiedosto
TauBench_v1.0_preprint.pdf (51.90Mt)
Lataukset: 



Alanko, Joel
Mäkitalo, Markku
Jääskeläinen, Pekka
SCITEPRESS - Science and Technology Publications
2022


doi:10.5220/0010819200003124
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202205054401

Kuvaus

Peer reviewed
Tiivistelmä
Many graphics rendering algorithms used in both real time games and virtual reality applications can get performance boosts by reusing previous computations. However, the temporal reuse based algorithms are typically measured using trivial benchmarks with very limited dynamic features. To this end, we present two new benchmarks that stress temporal reuse algorithms: EternalValleyVR and EternalValleyFPS. These datasets represent scenarios that are common contexts for temporal methods: EternalValleyFPS represents a typical interactive multiplayer game scenario with dynamically changing lighting conditions and geometry animations. EternalValleyVR adds rapid camera motion caused by head-mounted displays popular with virtual reality applications. In order to systematically assess the quality of the proposed benchmarks in reuse algorithm stress testing, we identify common input features used in state-of-the-art reuse algorithms and propose metrics that quantify changes in the temporally interesting features. Cameras in the proposed benchmarks rotate on average 18.5x more per frame compared to the popular NVidia ORCA datasets, which results in 51x more pixels introduced each frame. In addition to the camera activity, we compare the number of low confidence pixels. We show that the proposed datasets have 1.6x less pixel reuse opportunities by changes in pixels’ world positions, and 3.5x higher direct radiance discard rate.
Kokoelmat
  • TUNICRIS-julkaisut [12692]
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

TekijätNimekkeetTiedekunta (2019 -)Tiedekunta (- 2018)Tutkinto-ohjelmat ja opintosuunnatAvainsanatJulkaisuajatKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
Kalevantie 5
PL 617
33014 Tampereen yliopisto
oa[@]tuni.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste