Projektityöskentely matematiikan opiskelussa yläkoululaisten ja heidän opettajiensa kokemana
Viro, Elina; Joutsenlahti, Jorma; Eriksson, Sirkka-Liisa (2017)
Viro, Elina
Joutsenlahti, Jorma
Eriksson, Sirkka-Liisa
Teoksen toimittaja(t)
Asikainen, Mervi
Hirvonen, Pekka
2017
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tty-201711202177
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tty-201711202177
Kuvaus
Peer reviewed
Tiivistelmä
Projektioppiminen on ongelmakeskeinen menetelmä, jossa tavoitteena on oppiaineen sisältöjen syvällisen ymmärryksen lisäksi työelämätaitojen harjoittelu. Opetus pyrkii yhdistämään opiskeltavan aineen oppilaiden jokapäiväiseen elämään tai tulevaan työelämään. Tässä tutkimuksessa tarkastelemme oppilaiden (N = 201) ja opettajien (N = 10) kokemuksia projektityöskentelystä yläkoulun matematiikan tunneilla. Projektit tukivat oppilaiden ymmärrystä siitä, missä matematiikkaa tarvitaan koulun ulkopuolella ja motivoivat erityisesti poikia matematiikan opiskeluun.
Kokoelmat
- TUNICRIS-julkaisut [19893]