"6131" - Selaus asiasanan mukaan TUNICRIS-julkaisut
Viitteet 21-40 / 108
-
Game Character
(21.04.2022)
chapter -
Game Definitions
(2022)
chapterScholars and designers have defined the concept of 'game' in different ways over the decades. Are games an activity or an artifact, a form of art or a series of interesting choices, a mess or socio-material ... -
Game Studies
(2022)
entry'Game Studies' is generally used to signify a humanities-based orientation to the study of games, play and related phenomena. This involves the development of conceptual, theoretical and methodological approaches ... -
Games in everyday life: Profiles of adolescent digital gaming motives and well-being outcomes
(12 / 2023)
articleEspecially since the 2010s, we have seen rapidly increasing discussion and research on the causal and correlational relations between digital gaming and different dimensions of well-being. This quantitative study presents ... -
“I Just Can’t Commit to That Level Anymore”: Players, Demands of Games, and Player Services
(2023)
articlePeople, the author holds, instinctively believe quitting a game to be a simple <br/>choice: you are either playing or you are not. But she finds quitting play more <br/>complex. To understand better the whole ... -
Immersive telepresence in theatre: performing arts education in digital spaces
(23.11.2020)
chapter -
Improvisaatiosta transformaatioon
(2023)
articleTässä katsauksessa yhdistetään improvisaatioteatterin periaatteita transformatiivisen oppimisen teoriaan. Improvisaation ja transformatiivisen oppimisprosessin synteesissä improvisaatio näyttäytyy menetelmänä, jolla voidaan ... -
Interpersonal dynamics of fame: celebrity discourses in commercial music artist’s romantic relationships
(2023)
article<p>Commercial music artists seek celebrity capital, which has central value in the music industry and broader society. Previous literature suggests that besides advantages, fame is connected to interpersonal issues ... -
Isaura: el future Tecnopagano de la ciudad entre Transurbanismo y trascendencia
(2021)
chapterSpirituality has always played a major role in cities, affecting deeply every aspect<br/>of urban life. But what about the future? Will the development of technology diminish the importance of spirituality? Or, on ... -
Johdanto
(18.12.2022)
article -
Johdanto: Pelit kulttuurina ja kulttuurissa
(2022)
chapter -
Juhana Pettersson: Artist of Experience
(2021)
chapter -
Keeping Distance. Notes on Video-Mediated Communication During the Covid-19 Pandemic
(2021)
articleThe Covid-19 pandemic has significantly changed communication practices, as physical proximity has been curtailed in order to deal with a global pandemic. For many, video-mediated communication has replaced face-to-face ... -
Kommentoijat julkisina osallistujina: Tutkimus verkkouutisia kommentoivien käyttäjien näkemyksistä julkisen osallistumisen kehyksessä
(03.10.2022)
articleArtikkeli tarkastelee verkkouutisia kommentoivien käyttäjien näkemyksiä kommentoinnista julkisen osallistumisen teoreettisessa kehyksessä. Tutkimusaineiston muodostaa rajattu osa avoimesta verkkokyselystä (N=1 221). ... -
Lajityypit ylittävä laatu televisio-ohjelmissa: TV-alan tekijöiden näkemyksiä laatukriteereistä
(2021)
articleArtikkelin tavoitteena on kuvata televisioalan tekijöiden näkemyksiä laatukriteereistä sekä sitä, millaisia lajityypit ylittäviä laatukriteereitä löytyy audiovisuaalisella alalla. Aineisto on koottu Yhdysvalloissa ja ... -
Lead Fantasies: The making, meaning and materiality of miniatures
(2022)
chapter