Haku
Viitteet 1-10 / 11
Asiakirjatiedon hallinnan asiantuntijuuden diskursiivinen rakentaminen Suomessa: Tutkimus normatiivisesta professionaalisesta diskurssista vuosina 1935-2015
(Tampereen yliopisto, 2020)
Monografiaväitöskirja
Monografiaväitöskirja
Tutkimuksen aiheena on asiakirjatiedon hallinnan asiantuntijuuden diskursiivinen rakentaminen Suomessa. Tutkimuskohteena on Kansallisarkiston asiakirjatiedon hallinnan kansallisena asiantuntijaviranomaisena tuottama ...
Development of Online Research Skills among Lower Secondary School Students : The roles of formal instruction and personal factors
(Tampere University, 2022)
Artikkeliväitöskirja
Artikkeliväitöskirja
Internet on kasvanut kaikki elämänalat kattavaksi tietoresurssiksi, ja hakukoneista on tullut useimmille ihmisille arkipäiväinen työkalu tiedon hankkimiseen. Yksinkertaisten tiedontarpeiden täyttämiseen riittää useimmiten, ...
Music information modes and their situational relevance among musicians and music students
(Tampere University, 2020)
Artikkeliväitöskirja
Artikkeliväitöskirja
Musiikkiin liittyvä tietämys ei ole vain sanallista. Muusikon kehonkieltä, musiikin synnyttämää kuulokuvaa, nuotteja ja kirjoituksia musiikista voidaan kaikkia käyttää musiikillisen informaation lähteinä. Koska musiikkiin ...
Kirjasto ekspansiivisessa suurkaupungissa : Suomen suuret yleiset kirjastot ja niiden hallinto 1945–1986
(Tampere University, 2022)
Monografiaväitöskirja
Monografiaväitöskirja
Selvitän tutkimuksessa, miten suurten suomalaisten yleisten kirjastojen hallintoa on kehitetty vuosina 1945–1986, ja miten julkishallinnon hyödyntämät johtamisopit ja -teoriat ovat vaikuttaneet tähän kehitystyöhön. ...
Games Crowdfunding as a Form of Platformised Cultural Production
(Tampere University, 2020)
Artikkeliväitöskirja
Artikkeliväitöskirja
Viimeisen vuosikymmenen aikana akateeminen pelitutkimus on keskittynyt kasvavassa määrin pelituotannon eri osa-alueisiin, kuten teollisuuden rakenteisiin, tuotantomalleihin ja työolosuhteisiin. Tämä väitöskirja tutkii ...
Game Heritage: Digital Games in Museum Collections and Exhibitions
(Tampere University, 2020)
Artikkeliväitöskirja
Artikkeliväitöskirja
Digitaaliset pelit ovat läpikäymässä perinnöllistymisprosessia, sillä niitä esitellään yhä useammin näyttelyissä ja talletetaan muistiorganisaatioiden kokoelmiin. Lisäksi lukemattomissa verkon ja reaalimaailman ...
The Rise of Free-to-Play: How the Revenue Model Changed Games and Playing
(Tampere University, 2020)
Artikkeliväitöskirja
Artikkeliväitöskirja
Ilmaispelit ovat mullistaneet pelialan. Pelin tarjoaminen ilmaiseksi ja tulojen kerääminen vapaaehtoisilla pelinsisäisillä maksuilla on osoittautunut tuottavimmaksi tavaksi ansaita peleillä. Mallin ansiosta pelejä pelataan ...
Kuvitelmia toimijuudesta koodin maisemissa
(Tampereen yliopisto, 2020)
Artikkeliväitöskirja
Artikkeliväitöskirja
Elämme 2020-luvun taitteessa tietoteknisen koodin globaalisti järjestämissä ja toisiinsa nivomissa ympäristöissä. Mediatutkimuksen alaan kuuluvassa väitöskirjassani tutkin, kuinka ihmistoimijuutta ja mediateknologista arkea ...
Rahat, peli ja rahapelaamisen sosiaaliset palkkiot
(Tampere University, 2021)
Artikkeliväitöskirja
Artikkeliväitöskirja
Rahapelien ja digitaalisten viihdepelien raja on hämärtynyt erityisesti internetissä. Rahapeleihin integroidaan digipeleistä tuttuja ominaisuuksia ja digipeleihin on lisätty rahapeleille ominaisia arpajaiselementtejä. ...
Health Information Dissemination During Pandemics and Epidemics : Key requirements for online learning platforms and materials
(Tampere University, 2023)
Artikkeliväitöskirja
Artikkeliväitöskirja
Tämä väitös tutki terveystiedon levittämistä asynkronisena verkko-oppimistarjontana terveyskriiseissä erityisesti terveysalan ammattilaisille, ja samalla kenelle tahansa avoimista verkko-oppimisaineistoista kiinnostuneelle. ...