Haku
Viitteet 1-10 / 64
Avoin koordinaatiomenetelmä Euroopan unionin koulutuspolitiikassa
(Tampere University Press, 2007)
Väitöskirja
Väitöskirja
Lissabonin huippukokouksessa vuonna 2000 otettiin myös koulutuspolitiikassa käyttöön uusi hallinnan ja yhteistyön väline, avoin koordinaatiomenetelmä. Avoimeen koordinaatiomenetelmään kuuluu, että jäsenvaltiot ja Euroopan ...
Academic Staff Integration in Post-Merger Chinese Higher Education Institutions
(Tampere University Press, 2007)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli tarkastella, mitkä kulttuuriset tekijät vaikuttavat akateemisen henkilöstön integraatioprosessiin yhdistymisprosessin läpikäyneissä kiinalaisissa yliopistoissa.
Tapaustutkimus kohdistuu ...
Verkkokoulutuksen kehittäminen organisaatiossa. Vakuutusyhtiön työntekijöiden kokemukset Internet-pohjaisesta verkko-oppimisympäristöstä ja verkkokoulutuksesta oman oppimisen ja osaamisen kehittämisessä
(Tampere University Press, 2008)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimuksessa rakennettiin oppimis- ja tietämyksenhallintaympäristö, siihen liittyvä toimintamalli sekä NetMeeting -koulutusmateriaali. Keskeinen huomio kohdistui siihen, miten verkko-oppimisympäristöä tulisi hyödyntää ...
Governance in Practice: Decentralization and People's Participation in the Local Development of Bangladesh
(Tampere University Press, 2008)
Väitöskirja
Väitöskirja
The issue of governance and good governance has gained importance among practitioners of public administration, international aid agencies (IAA) and the OECD countries, due to rapid economic growth, remarkable breakthroughs ...
Informaatio tehokkuudesta osana itsesäätelyä yliopistojen laitoksilla
(Tampere University Press, 2012)
Väitöskirja
Väitöskirja
Toimin tutkijana Yliopistojen rakenteellinen kehittäminen, akateemiset yhteisöt ja muutos hank-keessa (RAKE) ajanjaksolla 2008 2009. Yliopistojen rakenteelliseen kehittämiseen liittyvän tutkimustyön lähtökohtina olivat ...
How are University Evaluations used?
(Tampere University Press, 2008)
Väitöskirja
Väitöskirja
Miten yliopistojen kokonaisarviointeja hyödynnetään? Kaikissa suomalaisissa yliopistoissa tehtiin kokonaisarviointi vuosina 1993 - 2000. Tutkimuksessani etsin vastausta kysymykseen, miten näitä arviointeja on yliopistoissa ...
Aineettoman pääoman hyödyntäminen poliisin johtamisessa - Tutkimus Oulun alueen paikallispoliisin henkilöstön kokemuksista aineettoman pääoman hyödyntämisestä poliisin rakenneuudistuksen aikana
(Tampere University Press, 2012)
Väitöskirja
Väitöskirja
Väitöskirja käsittelee aineettoman pääoman hyödyntämistä Oulun alueen paikallispoliisin johtamisessa vuonna 2008 alkaneessa poliisin rakenneuudistuksessa. Aineettoman pääoman hyödyntämistä selvitettiin paikallispoliisin ...
Yrityskummit kunnallisen elinkeinopolitiikan ja yritystoiminnan kehittäjinä ja asiantuntija-arvioijina
(Tampere University Press, 2008)
Väitöskirja
Väitöskirja
Tutkimus pyrkii selvittämään ulkopuolisten elinkeinopolitiikan asiantuntija-arvioijien (ts. yrityskummien) roolia kunnallisen elinkeinopolitiikan toimivuuden arvioinnissa. Tekijä on tarkentanut tutkimuksen päätehtävän ...
The Responses of the Higher Education Sector in the Poverty Reduction Strategies in Africa: The Case of Cameroon
(Tampere University Press, 2012)
Väitöskirja
Väitöskirja
Kamerunin hallitus on sitoutunut käyttämään korkeakoulutusta köyhyyden vähentämisessä ja muuttamaan Kamerunin kasvavan teollisuuden maaksi vuoteen 2035 mennessä. Tutkimuksessa analysoidaan sitoumuksesta alkunsa saaneita ...
Lastensuojelun tuloksellisuuden arviointi organisaatiossa. Näkymätön tuloksellisuus näkyväksi
(Tampere University PressSuomen Kuntaliitto, 2007)
Väitöskirja
Väitöskirja
Väitöskirjatutkimuksen aiheena on lastensuojelun tuloksellisuuden arviointi organisaatiossa, jonka tulisi olla erityisesti selvillä työnsä vaikutuksista lasten ja perheiden elämään, mutta tietoa tarvitaan myös lastensuojelun ...