"vocational education" - Selaus asiasanan mukaan Väitöskirjat
Viitteet 1-5 / 5
-
Ammatillinen opettajuus vuonna 2010: toisen asteen ammatillisen koulutuksen opettajan työn muutokset vuoteen 2010 mennessä
HAMK & AKTK -julkaisuja : 6/2002 (Hämeen ammattikorkeakoulu, 2002)
VäitöskirjaAmmatillinen koulutus ja ammatillisten opettajien työ on vuosien varrella kokenut suuria muutoksia ja muutosvauhti vain kiihtyy. Millaista ammatillista koulutusta edellytetään vuonna 2010 ja millaista on silloin opettajan ... -
Epistemological Dissonance of Worker-Citizenship : Young vocational students’ and graduates’ negotiations of societal belonging within the changing labour market
Tampere University Dissertations - Tampereen yliopiston väitöskirjat : 933 (Tampere University, 2024)
ArtikkeliväitöskirjaTyökeskeisessä yhteiskunnassa yksilöiden tehtävää ja arvoa yhteiskunnassa ohjataan ja arvioidaan sen kautta, miten he onnistuvat osallistumaan työhön. Toisin sanoen, heidän persoonallisia ominaisuuksiaan ja käyttäytymistään ... -
Lönnrotista Laureaan - Kotitalousalan ammattikasvatus vuosina 1890 - 2000
Acta Electronica Universitatis Tamperensis : 1336 (Tampere University Press, 2013)
MonografiaväitöskirjaTutkimuksen tarkoituksena on tuottaa tulkintaa kotitalouden alan ammattikasvatuksen muotoutumisesta sekä tarkastella alan yhteyksiä suomalaisen yhteiskunnan ja elinkeinojen kehityksen kanssa. Tavoitteena on kuvata ja tulkita ... -
Professional Identity and Self-concept of Estonian Social Workers
Acta Electronica Universitatis Tamperensis : 971 (Tampere University Press, 2010)
VäitöskirjaAfter decades of forced interruption the social work profession development started again in 1990´s. Since then social work is a rapidly developing profession in Estonian society. Now, when there is more than fifteen years ... -
Vocational Upper Secondary Institution Mergers in Finland : Analysis on the Benefits and Beneficiaries
Tampere University Dissertations - Tampereen yliopiston väitöskirjat : 447 (Tampere University, 2021)
MonografiaväitöskirjaTämän tutkimuksen tarkoitus oli tutkia koulufuusioiden roolia koulujen menestymisessä eri sidosryhmien näkökannalta suomalaisessa toisen asteen ammatillisessa koulutuksessa. Sidosryhmiä olivat valtio, ylläpitäjät, henkilöstö ...