"Kauppa- ja hallintotieteiden tiedekunta - Faculty of Economics and Administration" - Selaus tiedekunnan mukaan (- 2018)Väitöskirjat
Viitteet 1-20 / 105
-
A Way of Seeing Corporate Sustainability Reporting
Acta Electronica Universitatis Tamperensis : 921 (Tampere University Press, 2009)
VäitöskirjaVäitöskirjassa tutkitaan yritysten vapaaehtoista kestävän kehityksen raportointia. Tutkielma tarkastelee kriittisesti yritysten käyttämää retoriikkaa ja osoittaa, että yritysmaailma hyödyntää kestävään kehitykseen liittyviä ... -
Academic Staff Integration in Post-Merger Chinese Higher Education Institutions
Acta Electronica Universitatis Tamperensis : 635 (Tampere University Press, 2007)
VäitöskirjaTämän tutkimuksen tavoitteena oli tarkastella, mitkä kulttuuriset tekijät vaikuttavat akateemisen henkilöstön integraatioprosessiin yhdistymisprosessin läpikäyneissä kiinalaisissa yliopistoissa. Tapaustutkimus kohdistuu ... -
Agency Theory as a Framework for the Government-University Relationship
Acta Electronica Universitatis Tamperensis : 625 (Tampere University Press, 2007)
VäitöskirjaTutkimuksessa selvitetään agenttiteorian tarjoamien näkökulmien hyödyntämistä valtion ja yliopistojen välisen ohjaussuhteen tarkastelussa. Tutkimus on ensisijaisesti teoreettinen, mutta teoreettista osuutta havainnollistetaan ... -
Analyses of Historical and Future Problems of Sustainable Development: Research Articles in Spatial Sustainability Analysis, Planning and Evaluation
Acta Electronica Universitatis Tamperensis : 385 (Tampere University Press, 2004)
VäitöskirjaVäitöskirja kestävän kehityksen arvioinnista ja evaluaatiosta Väitöskirja on artikkeliväitöskirja, joka koostuu erilaisista teoreettisista ja empiirisistä tutkimuskontribuutioista. Väitöskirjan alussa on esitetty ... -
Asiakaspalautetta rekisteröivän informaatiojärjestelmän kehittäminen kohdeyrityksen asiakaslähtöisen johtamisen tueksi - Case: Teknisen tukkukaupan asiakastoimitusprosessi
Acta Electronica Universitatis Tamperensis : 603 (Tampere University Press, 2007)
VäitöskirjaGlobaalissa ja jatkuvasti muuttuvassa liiketoimintaympäristössä kilpailu asiakkaista on kovaa ja voittajina selviävät vain ne yritykset, jotka pystyvät parhaiten tyydyttämään asiakkaidensa tarpeet. Liiketaloustieteen ... -
Asiakasuskollisuuden jaetut merkitykset
Acta Electronica Universitatis Tamperensis : 506 (Tampere University Press, 2006)
VäitöskirjaYrityksen menestyminen edellyttää nopeasti muuttuvilla, kilpailluilla markkinoilla kykyä synnyttää asiakkaissa uskollisuutta. Uskolliset asiakkaat ovat yritykselle tärkeä pääoma: asiakasuskollisuus suojaa yrityksiä ... -
Avoin koordinaatiomenetelmä Euroopan unionin koulutuspolitiikassa
Acta Electronica Universitatis Tamperensis : 588 (Tampere University Press, 2007)
VäitöskirjaLissabonin huippukokouksessa vuonna 2000 otettiin myös koulutuspolitiikassa käyttöön uusi hallinnan ja yhteistyön väline, avoin koordinaatiomenetelmä. Avoimeen koordinaatiomenetelmään kuuluu, että jäsenvaltiot ja Euroopan ... -
Between Location and a Sense of Place - Observations Regarding Young People's Migration Alacrity in Northern Europe
Acta Electronica Universitatis Tamperensis : 590 (Tampere University Press, 2007)
VäitöskirjaMuutto on merkittävä tapahtuma yksittäisen ihmisen elämässä. Muutto on myös keskeinen ilmiö alueellisen kehityksen edistäjänä tai estäjänä. Yhteiskunnallisten vaikutustensa vuoksi erilaiset muuttoaallot ovat puhuttaneet ... -
Caught between Standardisation and Complexity. Study on the institutional ambiguities of agri-environmental policy implementation in Finland
Acta Electronica Universitatis Tamperensis : 1052 (Tampere University Press, 2011)
VäitöskirjaMaatalouden ympäristöongelmien ratkaisu on joutunut vastakkain institutionaalisen epämääräisyyden kanssa. Maatalouden ympäristötuki, joka on merkittävin maatalouden ympäristöpolitiikan keino Suomessa, ei ole kyennyt ... -
Changes in the Distribution of Economic Wellbeing in Finland
VATT-Tutkimuksia (Valtion taloudellinen tutkimuskeskus, 2006)
VäitöskirjaTyön keskeinen tavoite on kuvata tulojen ja hyvinvoinnin jakaumien muutosta Suomessa erityisesti 1990-luvulla. Tämä on ajanjakso, jolloin Suomi koki sekä vakavan taloudellisen laman että laman jälkeisen nousukauden. Siten ... -
Constructing customer understanding in front end of innovation
Acta Electronica Universitatis Tamperensis : 913 (Tampere University Press, 2009)
VäitöskirjaAsiakaslähtöisen innovaatiotoiminnan merkitystä korostetaan julkisessa keskustelussa yhä enenevässä määrin, ja sitä on pidetty suomalaisten, perinteisesti teknologiaorientoituneiksi katsottujen, organisaatioiden heikkoutena. ... -
Constructing the environmental regime between Russia and Europe. Conditions for social learning
Acta Electronica Universitatis Tamperensis : 708 (Tampere University Press, 2008)
VäitöskirjaVäitöskirjatyössä tutkitaan Venäjän ja Euroopan välisen ympäristöyhteistyöregiimin rakentumisen dynamiikkaa. Tutkimus kohdistuu yhteistyöprosesseihin, yhteistyön käytäntöihin sekä erilaisiin tapoihin määritellä yhteistyön ... -
Constructing the Ideal University - The internationalisation of higher education in the competitive knowledge society
Acta Electronica Universitatis Tamperensis : 681 (Tampere University Press, 2007)
VäitöskirjaTässä tutkimuksessa tarkastellaan korkeakoulutuksen kansainvälistymistä ja yliopiston rooleja kuvaavia suomalaisia ja eurooppalaisia diskursseja. Diskurssien kautta pyritään ymmärtämään yliopiston roolien ja tehtävien ... -
Consumer Online Impulsive Buying: Elements and Typology
Acta Electronica Universitatis Tamperensis : 871 (Tampere University Press, 2009)
VäitöskirjaImpulssi- eli heräteostot ovat olennainen osa nykyajan kulutusyhteiskuntaa, jossa kuluttajat viettävät yhä enemmän vapaa-aikaansa erilaisissa ostoympäristöissä. Viime vuosien merkittävimpiä muutoksia kuluttajien arjessa ... -
Crafting of Stock Market Identity and Framing of Strategic Behaviour- Longitudinal case analysis of Talentum Group
Acta Universitatis Tamperensis : 1392 (Tampere University Press, 2009)
VäitöskirjaPörssilistatut yhtiöt kilpailevat sijoittajien huomiosta ja arvostuksesta osana tavoitettaan luoda lisäarvoa omistajilleen. Sijoittajien kautta määräytyviä markkina-arvostuksia ei kuitenkaan ole syytä nähdä ainoastaan ... -
Creating Relational Customer Orientation
Acta Electronica Universitatis Tamperensis : 745 (Tampere University Press, 2008)
VäitöskirjaKilpailun kovetessa teollisilla markkinoilla, vain harva yritys voi enää sanoa erottautuvansa kilpailijoistaan pelkästään teknologisten tuotteidensa avulla. Asiakkaiden liiketoiminnan syvällinen ymmärtämys ja asiakkaan ... -
DOES EC MERGER CONTROL REALLY DISCRIMINATE AGAINST SMALL MARKET COMPANIES? Diagnosing the Argument with Some Tentative Conclusions
(2009)
VäitöskirjaVarsinkin viimeisen kymmenen vuoden aikana EY:n kilpailupoliittinen yrityskauppojen arvioinnin tasapuolisuus erikokoisten markkinoiden yrityksille on kyseenalaistettu. Esitetyn näkemyksen mukaan sovellettu tapa arvioida ... -
Emotions in Leadership: Leading a Dramatic Ensemble
Acta Electronica Universitatis Tamperensis : 493 (Tampere University Press, 2005)
VäitöskirjaMiten teatteria tehdään? Voiko näyttelijöitä, autonomisia taiteilijoita johtaa? Onko ohjaaja johtaja? Tässä väitöskirjassa kerrotaan erilaisia johtajuustarinoita teatterikappaleen valmistamisesta. Johtajuustutkimuksesta ... -
Environmental Policy Evaluation: Concepts and Practice
COMMENTATIONES SCIENTIARUM SOCIALIUM (Suomen Tiedeseura, 2006)
VäitöskirjaYmpäristöpolitiikan arviointi auttaa luomaan parempaa politiikkaa Ympäristöpolitiikka on suurten haasteiden edessä. Toisaalta ohjausta pitäisi keventää, yksinkertaistaa ja tehostaa kilpailukyvyn nimissä, toisaalta uudet ... -
Epälineaarinen arvoketju, Case - Ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehitystoiminnan organisointi osaksi epälineaarista arvoketjua
Acta Electronica Universitatis Tamperensis : 804 (Tampere University Press, 2009)
VäitöskirjaVäitöskirjatutkimus käsittelee ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehitystyötä klusteroituneessa taloudessa. Tutkimuksen tavoitteena pyrkiä lisäämään ymmärrystä siitä, miten teollinen järjestelmä organisoituu. Tutkimus on ...