Haku
Viitteet 1-10 / 11
Tagien mahdollisuudet musiikintekijöiden näkökulmasta
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Musiikin levittämisen ja julkaisemisen siirryttyä verkkoon, on myös vastuu musiikin sisällönkuvailusta siirtynyt osittain asiantuntijoilta aivan tavallisille musiikin tekijöille ja kuuntelijoille. Musiikintekijöiden taitoja ...
Motivating Sustainability Through Gamification: Expert Opinions on Inspiring Pro-Environmental Actions
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
The purpose of this master’s thesis is to examine whether gamification could motivate and amplify pro-environmental actions on an individual level. The study was conducted with focus interviews with experts in relevant ...
Building fictional worlds : case Overwatch
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
In this thesis, the worldbuilding aspect of the game Overwatch (Blizzard Entertainment, 2016) is explored. Video games provide rich fictional worlds with audiovisual content and require design and development. In this ...
The WoW factor : a study on player motivations in World of Warcraft
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
This thesis studies how player motivations in World of Warcraft have changed in the past fifteen years by comparing the oldest and the most recent versions of the game. Bartle’s taxonomy of player types is used to categorize ...
Porakone, ukulele ja mölkky: Lainattavat esineet Vaara-kirjastoissa ja Helsingin kaupunginkirjastossa
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkielman tarkoituksena on kartoittaa millaisia lainattavien esineiden aineistoja Pohjois-Karjalan Vaara-kirjastojen ja Helsingin kaupunginkirjaston kokoelmista on lainattavissa, ja millaisin perustein erilaisten esineiden ...
Yleisten kirjastojen strategiat – vertaileva tutkimus
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tässä tutkielmassa tarkasteltiin yleisten kirjastojen strategioita ja niiden sisältöjä. Aiheen taustaksi selvitettiin strategian käsitettä ja tarvetta liike-elämässä sekä julkisella sektorilla. Lisäksi luotiin lyhyt katsaus ...
Tarinan seuraajasta sen ohjaajaksi: Käyttäjäkokemus videopelien interaktiivisessa tarinankerronnassa
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Interaktiivinen tarinankerronta, joka sallii tarinan seuraajan vaikuttaa tarinan kulkuun, on 2010-luvulla yleistynyt videopeleissä. Interaktiivisen tarinankerronnan käyttäjäkokemuksen tutkimus on kuitenkin vähäistä. ...
Persoonallisuus, alanvalinta ja käsitykset kirjastonhoitajuudesta : kirjastoalan ja psykologian opiskelijoiden vertailu
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Kirjastonhoitaja nähdään stereotyyppisesti introverttina järjestelijänä. Myös tämä tutkimus tuki osaltaan tätä näkemystä. Kirjastotyö on muutoksessa, ja tämän tutkielman tarkoitus oli selvittää, millaisia vaatimuksia ...
Identiteettiin liittyvän tiedon jakaminen ja tiedontarpeet Tor-verkon Sipulitorilla
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Pro gradun aiheena oli Tor-verkon Sipulitorilla tapahtuva identiteettiin liittyvien tietojen jakaminen sekä niihin liittyviä tiedontarpeet. Tutkimuksella pyrittiin selvittämään, mitä henkilötietoja foorumilla jaettiin, ja ...
IGDA Finland Hubs and Their Effects on Local Game Development : An Ethnographhic Study of Tampere and Kajaani
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Game development is thought to be a community-based industry, where social networks and flow of information is crucial to both individual and company development. The International Game Developers Association (IGDA) and ...