Haku
Viitteet 1-6 / 6
Informaatioarkkitehtuuri akateemisen verkkosivuston käytettävyyden perustana
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tässä tutkimuksessa perehdyttiin akateemisen verkkosivuston informaatioarkkitehtuurin peruskom-ponentteihin ja niiden vaikutukseen sivuston käytettävyydelle. Informaatioarkkitehtuurin peruskom-ponentteja ovat alan tunnetun ...
Käytettävyysheuristiikat VR-sovelluksille
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Virtuaalitodellisuuden (VR) ja sen järjestelmien nopea tekninen kehitys on johtanut siihen, että niiden käytön on ennustettu moninkertaistuvan lähivuosina. Tällä hetkellä VR-järjestelmän omistaminen ei ole kuitenkaan yleistä ...
Tutkimus vaateverkkokauppojen informaatioarkkitehtuurista
(2018)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli tutkia informaatioarkkitehtuuria neljän eri tavoitteen avulla. Ensimmäisenä tavoitteena oli onnistua määrittelemään informaatioarkkitehtuuri ja sen osa-alueet kattavasti ja ymmärrettävästi. ...
Verkkopalveluiden saavutettavuuden huomiointi: Finna.fi -palvelun saavutettavuustestaus näkövammaisille käyttäjille
(2018)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämä työ käsittelee verkkopalveluiden saavutettavuutta (käytettävyys erityisryhmien, kuten vammaiset, ikääntyneet, lapset ja maahanmuuttajat, kannalta) erityisesti näkövammaisten käyttäjien näkökulmasta. Avaan työssäni ...
E-kirjapalvelu Ebraryn ja eBooks on EBSCOhostin käytettävyys
(2016)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkielmassa tarkastellaan Tampereen yliopiston kirjaston kahden e-kirjapalvelun Ebraryn ja eBooks on EBSCOhostin käytettävyyttä. Tutkimus kohdistui hyvin toimiviin suunnitteluratkaisuihin ja palvelujen käytettävyyttä ...
Finna-tiedonhakupalvelun käytettävyyden arviointi: toimittajat Finnan kuva-aineistojen käyttäjinä
(2016)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkielma käsittelee Kansalliskirjaston ylläpitämän Finna-tiedonhakupalvelun (https://www.finna.fi) käytettävyyttä toimittajien näkökulmasta. Tutkimuksen empiirinen aineisto on kerätty Finna-palvelun käytettävyystestauksissa ...