Haku
Viitteet 1-10 / 20
Vanhempien kokemuksia varhaiskasvattajien menetelmistä käsitellä kuolemaa lasten kanssa
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää vanhempien kokemuksia siitä, miten kuolemaa käsiteltiin varhaiskasvatuksessa lasten kanssa, joilta oli sisarus kuollut. Tutkimus on fenomenologinen, jossa korostuu vanhempien ...
Toimintakulttuurin hiljaisen tiedon vaikutukset ammatillisen identiteetin muotoutumiseen : tapaustutkimus varhaiskasvatuksesta
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän laadullisen tapaustutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, kuinka päiväkodin toimintakulttuurin sisältämä hiljainen tieto vaikuttaa vastavalmistuneiden varhaiskasvatuksen opettajien ammatilliseen identiteettiin. ...
Työpareittain työskentelevien päiväkodin johtajien kokemus työhyvinvoinnista
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämä laadullinen tutkimus tarkasteli päiväkodin johtajien kokemusta työhyvinvoinnista ja erityisesti sitä, millainen merkitys työpareittain työskentelyllä on johtajien työhyvinvoinnin kokemuksissa. Johtajien työhyvinvointia ...
Rentolamenetelmän ytimessä: Lapsen levontarpeen mukainen tilajako päiväkodin lepohetkimenetelmänä
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielman tavoitteena oli koostaa tietoa päiväkodin kaksijakoisesta lepohetkimenetelmästä, rentolamenetelmästä, jossa järjestetään erilliset lepohetket lepääville lapsille ja päiväunia nukkuville lapsille. ...
”On pakko rakentaa tai mahdollistaa rakenteet, että ihmiset työpaikalla oikeesti kokee yhteisöllisyyttä” : Yhteisöllisyys ilmiönä varhaiskasvatuksen rakenteissa ja prosesseissa
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli kuvata varhaiskasvatuksen johtajien näkemyksiä yhteisöllisyydestä ilmiönä varhaiskasvatuksen rakenteissa ja prosesseissa. Tutkimuksen tavoitteena oli löytää erilaisia ...
Eheyttävän taidekasvatuksen menetelmät nuoren identiteetin tukena
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, miten eheyttävää taidekasvatusta voidaan toteuttaa lukion kuvataidetunneilla, sekä miten nuoret kokevat oman identiteetin pohtimisen eheyttävän taidetyöskentelyn aikana ja ...
Opettajien käsityksiä mielikuvituksen tukemisesta esiopetuksen pedagogiikassa
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää esikoulussa toimivien opettajien käsityksiä mielikuvituksen tukemisesta esiopetuksen pedagogiikassa. Tutkimus keskittyy mielikuvituksen tukemiseen erityisesti opetustilanteiden ...
Päiväkodin johtajat varhaiskasvatuksen muutosten implementoijina
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Varhaiskasvatuksessa on tapahtunut paljon muutoksia pedagogisissa käsityksissä, lainsäädännössä sekä käytännöissä vuosien 2015-2019 välillä. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää päiväkodin johtajien käsityksiä ...
Päivälepo varhaiskasvatuksessa - kehysanalyyttinen tutkimus päivälepotilanteen vuorovaikutuksesta
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämä tutkimus lähestyy varhaiskasvatuksen päivälepotilannetta varhaiskasvatuksen opettajan vuorovaikutuksen näkökulmasta. Vuorovaikutusta varhaiskasvatuksessa on tutkittu varsin laajasti niin Suomessa kuin kansainvälisestikin. ...
Ihminen ihmisenä: Eri kieli- ja kulttuuritaustaisten vanhempien ja varhaiskasvatuksen työntekijöiden kokemuksia kulttuurien välisestä yhteistyöstä varhaiskasvatuksessa
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkielman tarkoitus oli selvittää eri kieli- ja kulttuuritaustaisten vanhempien ja varhaiskasvatuksen työntekijöiden kokemuksia kulttuurien välisestä yhteistyöstä varhaiskasvatuksessa ja kielen roolia tässä ...