Haku
Viitteet 1-10 / 17
Subjektiivisuus rekrytointihaastattelussa : Rekrytoijien kertomuksia vuorovaikutuksesta
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämä pro gradu -tutkielma koostuu tutkimusartikkelista, joka on hyväksytty vertaisarviointiin kasvatustieteiden ja kulttuurin tiedekunnan ohjeiden mukaisesti. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tarkastella rekrytoijien ...
"Jokainen haluaa tuntea kuuluvansa johonkin" : Kahdeksasluokkalaisten oppilaiden käsityksiä osallisuudesta koulussa ja kouluyhteisöön kuulumisesta
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Osallisuus vaikuttaa nuorten kouluviihtyvyyteen. Osallisuus käsitteenä on kuitenkin monitulkintainen, eikä sille ole kirjallisuudessa yhtä ja jaettua määritelmää. Osallisuudella voidaan nähdä olevan poliittisia ja sosiaalisia ...
Tunteet opettajan työtä ohjaamassa: Opettajien käsityksiä erilaisia tunteita herättävistä oppilaista
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaiset oppilaat herättävät opettajissa miellyttäviä tai epämiellyttäviä tunteita sekä millaista toimintaa tunteisiin liittyy. Aiempien tutkimusten perusteella erityisesti kielteiset ...
Kiusaamiseen puuttuminen: Valmistuvien luokanopettajaopiskelijoiden käsityksiä onnistuneesta ja epäonnistuneesta kiusaamiseen puuttumisesta
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää mistä tekijöistä onnistunut tai epäonnistunut kiusaamistilanteeseen puuttuminen koostuu. Tätä tutkimustehtävää tarkasteltiin kahden alakysymyksen avulla: ”Mitkä tekijät valmistuvien ...
Luokanopettajaopiskelijoiden näkemyksiä suomi toisena kielenä -oppilaiden opettamisesta
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tässä tutkielmassa tutkitaan sitä, minkälaisia näkemyksiä luokanopettajaopiskelijoilla on suomi toisena kielenä -oppilaiden opettamisesta. Suomen jokaisessa maakunnassa opiskelee S2-oppilaita vuosiluokilla 1-6. Vuosina ...
Itseohjautuvuuden merkityksiä etsimässä : Oppilaanohjaus 9. luokkalaisten ja heidän opinto-ohjaajiensa kuvauksissa
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää yhdeksäsluokkalaisten sekä heidän opinto-ohjaajiensa käsityksiä oppilaanohjauksesta ja sitä, miten itseohjautuvuus nousee esiin kuvauksissa oppilaanohjauksesta. Itseohjautuvuuden ...
”Rekrytoijan toimikenttä on hyvin vapaa ja tilanteissa nopeasti muuttuva” : rekrytoijien näkemyksiä muodollisen rekrytointikoulutuksen kehittämisen tarpeesta ammattitaidon näkökulmasta
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkielman tarkoituksena oli selvittää ammattitaidon näkökulmasta, millaisia ovat rekrytointialalla työskentelevien henkilöiden näkemykset muodollisen rekrytointikoulutuksen kehittämisen tarpeesta. Rekrytoinnissa tarvittava ...
Opetussuunnitelmaan ja sen sisältöihin on vaikea vaikuttaa : Korkeakouluopiskelijoiden tulkintoja opetussuunnitelman omistajuudesta, osallisuudesta ja osallistumattomuudesta
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tavoitteena on tuottaa tietoa korkeakouluopiskelijoiden käsityksistä, mielikuvista ja subjektiivisesta ajattelusta koskien korkeakoulujen opetussuunnitelmien omistajuutta sekä osallisuuden ja osallistumattomuuden ...
Rekrytointi: riskillä vai varman päälle?
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Rekrytointi on organisaation tärkeä ja vaikea tehtävä. Jokaisessa rekrytoinnissa on tärkeää onnistua, sillä virheelliset rekrytoinnit ovat kalliita ja niiden vaikutukset kestävät pitkään. Parhaimmillaan onnistuneella ...