Haku
Viitteet 1-10 / 16
Sensitiivisen vuorovaikutuksen arviointi : Kasvattajien kokemuksia taitoportaista arviointivälineenä
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tavoitteena on kuvata varhaiskasvatuksen henkilöstön kokemuksia taitoportaista kehittävän arvioinnin menetelmänä Keravan varhaiskasvatuksessa ja kuinka työskentelyä on johdettu yksikkötasolla. Lisäksi ...
Yhtenäiskoulun arviointikulttuurin kehittäminen formatiivisen arvioinnin näkökulmasta: "Et arvioinnista jäis jotain semmosta, jonka kanssa voi kasvaa."
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkielman tarkoituksena on tarkastella ja ymmärtää espoolaisen yhtenäiskoulun arviointikulttuuria formatiivisen arvioinnin ja siihen sisältyvän oppimiseen kannustavan palautteen näkökulmasta. Tutkielman kehitystehtävänä ...
"Ei voi oppia, jos ei yhtään niinku arvioi, reflektoi": Varhaiskasvatuksen opettajien kokemuksia pedagogisen toiminnan arvioinnista
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tässä tutkimuksessa haluttiin selvittää varhaiskasvatuksen opettajien kokemuksia pedagogisen toiminnan arvioinnista. Tutkimuksessa tarkasteltiin, miten varhaiskasvatuksen opettajien pedagogisen toiminnan arviointi toteutuu ...
Moninainen Move!: Kokemuksia Move!-mittausten roolista osana opettajien liikunnanopetukseen liittämiä arvoja sekä liikunnan opetussuunnitelmaa
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksessa tutkittiin liikuntaa opettavien opettajien kokemuksia valtakunnallisen fyysisen toimintakyvyn seuranta- ja palautejärjestelmä Move!:n roolista liikunnan opetussuunnitelmassa. Kiinnostuneita oltiin myös siitä, ...
"Työ opettaa, voisi sanoa" : Koulutus ja työelämä matematiikan aineenopettajien arviointiosaamisen rakentajina
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, millaisia kokemuksia matematiikan aineenopettajilla on koulutuksen tarjoamista valmiuksista matematiikan osaamisen arviointiin. Tutkimuksessa tarkasteltiin, miten matematiikan ...
Oppimisvaikeuksien ennaltaehkäiseminen varhaiskasvatuksessa
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Vaikka oppimisvaikeudet voidaan todeta vasta kouluiässä, niitä ennustavia tekijöitä voidaan havaita jo varhaislapsuudessa. Näin ollen oppimisvaikeuksien kouluoppimiselle aiheuttamaa haittaa on mahdollista varhaiskasvatuksessa ...
6. luokkalaisten käsityksiä arvioinnista
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämä tutkimus käsittelee oppilaiden käsityksiä peruskoulussa suoritettavan arvioinnin tarkoituksesta ja tehtävästä. Tutkimuksen tarkoitus oli selvittää 6. luokkalaisten käsityksiä hyvästä arvioinnista ja miksi arviointia ...
”Halutaan heille tuoda se tunne, että heijän ajatuksilla on iso merkitys" : Varhaiskasvatuksen opettajien käsityksiä lasten tuottamasta toiminnan arvioinnista
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, minkälaisia käsityksiä varhaiskasvatuksen opettajilla on lapsen tuottamasta toiminnan arvioinnista. Pyrimme saamaan selville, minkälaisen merkityksen lasten tuottama arviointi saa ...
Oppimisen ja osaamisen arviointi poikkeusolojen aikana keväällä 2020
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksessa selvitettiin, millaista oppimisen ja osaamisen arviointi oli poikkeusolojen aikana, kun koronaviruspandemia levisi maailmalla ja Suomessa. Tämän lisäksi tutkimuksessa selvitettiin, miten opettajien työnkuva ...
Sisäinen motivaatio, arviointi ja opetussuunnitelma : Miten perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet 2014 tukevat sisäisen motivaation kehittymistä?
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkielman tarkoituksena on selvittää, miten perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet 2014 tukevat sisäisen motivaation kehittymistä. Asiakirjasta huomioidaan etenkin arviointia koskevat osuudet. Kyseessä on laadullinen ...