Haku
Viitteet 1-7 / 7
Toimintakulttuurin hiljaisen tiedon vaikutukset ammatillisen identiteetin muotoutumiseen : tapaustutkimus varhaiskasvatuksesta
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän laadullisen tapaustutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, kuinka päiväkodin toimintakulttuurin sisältämä hiljainen tieto vaikuttaa vastavalmistuneiden varhaiskasvatuksen opettajien ammatilliseen identiteettiin. ...
Omaa opettajuutta rakentamassa : Luokkavaltti-ohjelmaan osallistuneiden opiskelijoiden reflektion kohteet ja tasot
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämä tutkimus selvitti opiskelijoiden reflektion kohteita ja tasoja Luokkavaltti-ohjelmaan osallistumisen jälkeen. Luokkavaltti-ohjelma on lukuvuonna 2019–2020 Paralympiakomitean ja Tampereen yliopiston toteuttama ...
Varhaiskasvatuksen vertaisryhmämentorointi – tiimityö, opettajuus sekä osaaminen ja tuen tarpeet
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksessa tarkasteltiin, millaista kuvaa varhaiskasvatuksen opettajien vertaisryhmämentoroinnissa rakentuu varhaiskasvatuksen opettajan ammatillisuudesta, ammatillisesta osaamisesta ja ammatillisesta identiteetistä. ...
"Kahta en vaihtaisi, opettajuus ja äitiys": Opettajien kokemuksia äitiyden yhteydestä ammatilliseen identiteettiin
(2023)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia opettajien kokemuksia äitiyden yhteydestä ammatilliseen identiteettiin. Ammatillinen identiteetti voi muuttua uran aikana ja siihen vaikuttavat vahvasti muut elämänkokemukset. Äitiys ...
Asiantuntijuutena johtaminen : narratiivinen tutkimus johtajaksi kasvamisen ja kehittymisen prosessista
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tarkastella johtajaksi kasvamisen ja kehittymisen prosessia. Tutkimuksessa luodaan kuvaa johtajien urapolusta, uralla tehdyistä valinnoista, kokemuksista ja tunteista. Tutkimuksessa ...
Opettajien ammatillinen identiteetti ja työhön kiinnittyminen induktiovaiheessa
(2023)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää millaisia käsityksiä induktiovaiheen opettajat omaavat ammatillisesta identiteetistään sekä työhön kiinnittymisestä opettajan uran alkuvaiheissa. Tutkimuksen keskeisenä ...
Suunniteltu ja koettu opetussuunnitelma : Ammatillisen identiteetin muodostumisen kokemuksia luokanopettajakoulutuksessa
(2023)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tässä pro gradu -tutkielmassa tutkittiin Tampereen yliopiston luokanopettajakoulutuksen opetussuunnitelmaa ammatillisen identiteetin näkökulmasta. Tutkimuksen tulkinnallisena viitekehyksenä toimii Kellyn (2009) määritelmä ...