Haku
Viitteet 1-10 / 18
"Vois olla kumpi tahansa sillä pöydän toisella puolella" : työnhakijoiden näkemyksiä omavalmentajien viestinnästä Pirkanmaan työllisyyskokeilussa
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Suomessa on viime vuosina tehty aktiivista työvoimapolitiikkaa, missä työnhakijoita on kannustettu aktivoitumaan ja heidän tilannettaan on seurattu säännöllisesti. Työttömyysturvan ehtojen muuttuessa työvoimapalveluilta ...
Julkisuusteorian tunneongelmaa käsittämässä : habermasilainen ymmärrys julkisuudesta ja affektitutkimuksen haaste
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Osallistun tutkielmallani keskusteluun, jota suomalaisessa joukkoviestintä- ja mediatutkimuksessa on viime vuosina käyty Jürgen Habermasin ajatteluun nojautuvan julkisuusteorian rajoitteista – sen niin sanotusta tunneongelmasta. ...
Kun osa ei vaan ymmärrä – työn saamat merkitykset suomalaisten ammattibloggaajien blogipostauksissa
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Suomesta löytyy 2010-luvulla useita kymmeniä työnä tai osana sitä kirjoitettuja blogeja, jotka käsittelevät aiheita muodista kauneuteen ja ruoasta perhearkeen. Ammattibloggaajat toimivat pääsääntöisesti itsenäisinä yrittäjinä ...
Pelkkää peeärrää? : lähdekäytännöt Helsingin Sanomien, Ilta-Sanomien ja Iltalehden urheilusivuilla
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielmassani tutkin kuuden päivän ajalta Helsingin Sanomien, Ilta-Sanomien ja Iltalehden urheilujutuissa käytettyjä lähteitä. Tutkielman tarkoitus oli tarjota journalismin lähdekäytäntöjä selvittäneeseen ...
”Pää teki tepposet ja henkinen puoli ei kestänyt” : tutkimus White Trash Disease -blogin henkilöbrändin aitoudesta uusliberalismin näkökulmasta
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Pro gradussani tutkin henkilöbrändin aitoutta ja uusliberaalien arvojen toteutumista suomalaisessa lifestyleblogissa. Henkilöbrändäys on työmarkkinoilla koko ajan suuremmassa roolissa, ja yhtenä syynä tähän on työmarkkinoiden ...
"Tää on hyvä tapa saada ihmiset kutsumaan sua velhoksi" : koodaustaitoisten toimittajien kokemukset ohjelmoinnista arjen toimitustyössä
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimus tarkastelee koodaustaitoisten toimittajien kokemuksia ohjelmoinnista journalismissa. Sitä varten haastattelin seitsemää koodaustaitoista toimittajaa, jotka kertoivat omista taustoistaan, taidoistaan ja työssä ...
Sitä saa, mitä mittaa : analytiikan käytön vaikutuksia journalismiin ja toimitustyöhön viidessä suomalaisessa mediassa
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämä tutkimus selvitti, mitä toimituksissa mitataan analytiikalla, miksi mitataan ja miten mittaaminen vaikuttaa journalismiin ja toimitustyöhön. Aineisto kerättiin haastattelemalla viittä päällikkö- tai esimiesasemassa ...
Audiovisuaalinen retoriikka maabrändin rakentajana : Suomi-kuva Visit Finlandin The Symphony of Extremes -kampanjassa
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Maabrändääminen on toimintaa, jonka päämääränä on rakentaa kansakunnan ulkoista imagoa ja tehdä maa näkyväksi globalisoituneessa maailmassa. Maabrändityön tekijät pyrkivät löytämään kansallisen kulttuurin erityispiirteitä, ...
Kaikki naiset ovat valkoisia ja kaikki mustat miehiä : intersektionaalisuus, rotu ja valkoisuus
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tarkastelen tutkielmassani rodun merkitystä intersektionaalisessa aktivismissa ja tutkimuksessa. Intersektionaalinen lähestymistapa korostaa rodun huomioon ottamisen tärkeyttä, yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta ja ...
Vuorovaikutus avustustyöntekijän työssä humanitaarisessa katastrofikontekstissa
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Vuorovaikutusosaaminen on yksi työelämän ydinkompetensseista. Sen merkitys korostuu erityisesti työtehtävissä, joissa työn päätavoitteet saavutetaan vuorovaikutuksessa. Kansainvälisissä humanitaarisissa kriiseissä ja ...