Haku
Viitteet 1-6 / 6
Opettajan pedagogisen auktoriteetin rakentuminen : näkökulmia auktoriteettiin nykypäivän koulussa
(2018)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää kokeneiden luokanopettajien ja luokanopettajaopiskelijoiden käsityksiä opettajan pedagogisesta auktoriteetista. Tutkimuksessa selvitettiin, millaista on toimiva opettajan ...
Esi- ja alkuopetuksen yhteistyön vaatimukset kasvatusyhteisölle
(2018)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaisia vaatimuksia esi- ja alkuopetuksen yhteistyö asettaa kasvatusyhteisölle. Lisäksi tutkimuksessa selvitettiin, millaisena päiväkodin johtajan ja koulun rehtorin rooli koetaan ...
Oppilaiden ja opettajien näkökulmia tunnekasvatukseen : interventiotutkimus alakoulun kolmannella ja kuudennella luokalla
(2018)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää alakoululuokissa toteutetusta tunnekasvatuksellisesta interventiosta esiin tulevia merkityksiä ja kokemuksia. Tutkimus sisältää kolme tutkimuskysymystä: ”Minkälaisia merkityksiä ...
”Koulun tehtävänä on yhdistää, ei erottaa.” : Opettajien käsityksiä moninaisuuden kohtaamisen taitoja kehittävästä uskonnonopetuksesta
(2018)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää opettajien käsityksiä laadukkaasta uskonnonopetuksesta, joka kehittää moninaisuuden kohtaamisen taitoja. Tutkimuksen kiinnostuksen kohteena olivat opettajien käsitykset moninaisuuden ...
Käyttäjien tulkinnat tuulivoimapuiston virtuaaliprototyypistä
(2018)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tuulivoimaloita suunnitellaan ja rakennetaan nykyisin vihreämmän energiantuotannon aikaansaamiseksi. Samalla tuulivoimalat herättävät ihmisissä voimakkaita mielipiteitä puolesta ja vastaan. Nykyaikaiset liikuteltavat ...
Positiivinen pedagogiikka lukio-opetuksessa - vahvuusopetuksen käyttömahdollisuudet liikuntatunneilla
(2018)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää positiivisen pedagogiikan käyttömahdollisuuksia lukion liikuntatunneilla. Lähestyin aineistoa positiivisen psykologian näkökulmasta, keskittyen yksilön luonteenvahvuuksia kuvaaviin ...