Haku
Viitteet 1-6 / 6
Focus on the audience: three cases of user-centered translation
(2013)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Pääosassa yleisö : kolme tapaustutkimusta käyttäjäkeskeisestä kääntämisestä
Tässä pro gradu -tutkielmassa perehdytään käyttäjäkeskeiseen kääntämiseen ja tarkastellaan käyttäjäkeskeisen käännösteorian menetelmien toimivuutta ...
Palvelun vieminen ulkomaille - kulttuurin vaikutus palvelun käyttäjäkokemukseen ja käytettävyyteen
(2013)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämä tutkielma käsittelee kulttuurin vaikutusta käyttäjäkokemukseen ja käytettävyyteen. Kyseessä on tapaustutkimus, jossa tarkastellaan Elisa Vahti Live -palvelun käyttöä Suomessa ja Venäjällä. Tutkielmassa vertaillaan ...
Käytettävyys verkkokaupan luottamuksen muodostajana : case Iskun verkkokauppa
(2013)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Verkkokaupat ovat osa yhä useampien kuluttajien arkea. Sähköisen kaupan kysyntä ja tarjonta ovat kasvaneet, mikä tarkoittaa entistä kovempaa globaalia kilpailua ja asiakkaiden kasvaneita laatuvaatimuksia. Siksi verkkokauppojen ...
Yliopistokirjastojärjestelmän käytettävyyden arviointi. Heuristinen evaluointi ja heuristiikkajoukkojen vertailu.
(2013)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkielma tarkastelee ohjelmistojen käytettävyyttä ja sen arviointia. Arvioinnissa keskitytään asiantuntijamenetelmiin, etenkin heuristiseen evaluointiin, joka on perinteinen ja yleisesti käytetty menetelmä. Erityisesti ...
Heuristiikat liikeohjattavien pelien suunnitteluun ja arviointiin
(2013)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Liikeohjattava pelaaminen tarkoittaa sitä, että pelin ohjaaminen tapahtuu pelaajan tietyn vartalon osan tai koko vartalon avulla. Pelien liikeohjaus on viime vuosien aikana yleistynyt, kun Wii, PlayStation 3 ja Xbox 360 ...
Digitaalisen kirjaston käytettävyyden arviointi : JYKDOK-Finnan käytettävyystutkimus
(2013)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkielma tarkastelee tiedonhakujärjestelmien käytettävyyttä ja käytettävyyden arviointia. Painopiste on verkkoympäristössä toimivien kirjastojen tiedonhakujärjestelmien, ns. digitaalisten kirjastojen käytettävyyden ...