Haku
Viitteet 1-10 / 10
Henkilöstön asenteet työntekijälähettiläänä toimimiseen moniportaisessa organisaatiossa
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Sosiaalisen median myötä työntekijöiden osallistumismahdollisuudet organisaation julkikuvan ylläpitämiseen ovat merkittävästi parantuneet. Vaikka organisaation maineen rakentaminen ja sidosryhmien tavoittaminen ovat ...
Nuorten ilmastoaktivistien Twitter-viestintä
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Twitteriä pidetään Suomessa elitistisenä sosiaalisen median kanavana ja Twitter-viestintää on Suomessa tutkittu erityisesti politiikkaan liittyen. Aiempaa tutkimusta nuorten ilmastoaktivistien Twitter-viestinnästä Suomessa ...
Suomalaisten yliopistojen rehtoreiden viestintä Twitterissä
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Sosiaalinen media tarjoaa monia mahdollisuuksia johtamiselle ja organisaatioille. Johtajien läsnäolo sosiaalisessa mediassa voidaan huomata etenkin Twitterissä, jonka yhteiskunnallisesti merkittävässä asemassa olevat ...
Vaateostosten jakaminen Instagramissa – viestijän identiteetti ja strateginen itsensä esittäminen
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Postaamalla Instagramiin vaateostoksistaan yksilö pyrkii välittämään itsestään vaikutelmia muille ja rakentaa identiteettiään saadun palautteen pohjalta. Nämä kaksi pyrkimystä voidaan ymmärtää profiilityöksi, jonka keskiössä ...
Nuorten aktivistien näkemyksiä vaikuttamisesta yhteiskunnallisessa keskustelussa
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Nuoret aktivistit ovat viime vuosina olleet toistuvasti esillä julkisessa keskustelussa. Perinteisessä mediassa korostuu nuorten harjoittamat vaikuttamisen keinot kuten lakot ja kansalaistottelemattomuus. Yhteiskunnallinen ...
Poliisipäälliköiden viestintä Twitterissä
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Johtajat ovat lisänneet läsnäoloaan sosiaalisessa mediassa ja etenkin Twitterissä, joka on muodostunut organisaatioille ja yhteiskunnallisille toimijoille tärkeäksi viestintäkanavaksi. Johtaja on yrityksensä keulahahmo, ...
Retoriset visiot hoitoalan ammattiliittojen blogeissa
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Korona kiihdytti hoitoalasta käytävää julkista keskustelua vuonna 2020. Hoitoalaa niin Suomessa kuin globaalisti vaivaa hoitajakato, ja hakijamäärät alan opintoihin ovat olleet laskussa jo jonkin aikaa. Kehityskulku on ...
Sosiaalisen median merkitys nuorten ystävyyssuhteissa
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Sosiaalinen media on nykyään osa lähes jokaisen elämää. Erityisesti nuoret viettävät aikaa sosiaalisen median parissa ja viettävät siellä aikaa läheistensä kanssa. Tämän tutkielman tavoitteena on selvittää sosiaalisen ...
"Hajota ja häiritse" : Informaatiovaikuttaminen vuoden 2023 eduskuntavaaleissa
(2023)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Informaatiovaikuttamisesta puhutaan nykyään enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Maailmalta on nähtävissä esimerkkejä, kuten Yhdysvaltojen vaalit ja Brexit-äänestys, joissa pahantahtoisilla vaikuttamispyrkimyksillä on pyritty ...
Viestintä identifioitumisen vahvistajana sosiaalisessa mediassa: Darravapaa ja sober curious -yhteisö Instagramissa
(2023)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Jokainen meistä identifioituu osaksi erilaisia ryhmiä, mihin kuuluu, että sisäistämme niille ominaisia arvoja ja normeja. Kokemus ryhmään kuulumisesta peilautuu siis tavassamme asennoitua ja toimia. Eräs elämänalue, jolla ...