Haku
Viitteet 1-10 / 18
Sosiaalisen median verkostot työelämässä : Yhteys sosiaaliseen pääomaan ja työn imuun
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Teknologian kehittyminen ja digitalisaatio ovat muokanneet työelämää monin tavoin. Sosiaalisesta mediasta on tullut yksi merkittävä ammatillisen verkostoitumisen väline ja sen vaikutukset näkyvät muun muassa työllistymisessä, ...
Jaetun tilannetietoisuuden ylläpidon käytännöt hajautuneen työn yhteisöissä
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Artikkelikokoelmatutkielman tavoitteena oli ymmärtää maantieteellisesti hajautuneen prosessinohjausyhteistyön sosioteknisiä onnistumisedellytyksiä. Tutkielmassa tarkasteltiin, millaisia hajautuneen, mutta toisiaan täydentävän ...
Sosiaalisen median käyttö työssä – käyttötarkoitukset, motivaatio ja työn imu
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Sosiaalinen media muuttaa vuorovaikutusta organisaatioissa. Se voidaan lisäksi kokea työtä tukevana tai kuormittavana tekijänä. Työntekijät myös asennoituvat sosiaalisen median käyttöön eri tavoilla. Sosiaalisen median ...
Ammatillisen sosiaalisen median käytön kuormittavuus asiantuntijatyössä – ratkaisuehdotuksia vastuullisempaan käyttöön
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Ammatillisen sosiaalisen median käyttö on tullut osaksi asiantuntijamaista tietotyötä ja sitä voidaan käyttää osana asiantuntijatyötehtäviä tai yleisesti työelämässä asiantuntijuuden ylläpitämiseen. Asiantuntijatyö on usein ...
Keho katseen alla: Sosiaalisen median aktivistit ruumiillisuusnormeja purkamassa
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Feministisessä aktivismissa keskeiseksi teemaksi on noussut erilaisten kehojen oikeus olla ja tulla näkyviksi. Sosiaalisen median palvelu Instagram on merkittävä alusta näkyväksi tekemiseen perustuvalle poliittiselle ...
Ekoelämää Instagramissa : Ekologinen kuluttaminen ja vaikuttaminen sosiaalisessa mediassa
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Ilmastonmuutoksen kiihtyminen herättää jatkuvia keskusteluja länsimaalaisten kulutustottumusten kestävyydestä. Yhä useammat etsivät vaihtoehtoisia kuluttamisen tapoja tai kuluttajaroolista irrottautumista. Viime vuosina ...
Intiimi ja julkinen queer: kokemuksia sosiaalisen median vaikuttamisesta
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkimus tarkastelee sosiaalisen median alustoilla tehtävää vaikuttamista queerihmisten näkökulmasta. Someaktiivien haastattelujen kautta avataan queervaikuttamisen julkista, mutta samalla intiimiä luonnetta. Digitaaliset ...
Työssä käytetyn sosiaalisen median ja työn imun yhteys organisaatioidentifioitumiseen
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Työelämä muuttuu jatkuvasti yhteiskunnan kehityksen, uusien sukupolvien ja yllättävien tilanteiden johdosta, mikä haastaa myös organisaatioidentifioitumista. Organisaatioidentifioitumisella tarkoitetaan organisaation ...
The epistemic condition for moral responsibility : an examination of the searchlight view, George Sher's alternative, and a pragmatic view
(2019)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
In recent years, there has been a lot of moral outrage on social media. Consequently, many seemingly unfruitful as well as misguided assignments of negative moral responsibility have been made by various moral agents and ...
Instagram-runous yhteisöllisenä ja affektiivisena runouden lajina
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tutkielma tarkastelee Instagram-runoutta lyriikan tuoreena alalajina, lähestyen ilmiötä erityisesti yhteisöllisyyden ja affektiivisuuden kautta. Instagram-lyriikasta ei ole vielä tehty laajasti tutkimusta. Tutkielmassani ...