Haku
Viitteet 1-10 / 10
Nuorten ilmastoaktivistien Twitter-viestintä
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Twitteriä pidetään Suomessa elitistisenä sosiaalisen median kanavana ja Twitter-viestintää on Suomessa tutkittu erityisesti politiikkaan liittyen. Aiempaa tutkimusta nuorten ilmastoaktivistien Twitter-viestinnästä Suomessa ...
Suomalaisten yliopistojen rehtoreiden viestintä Twitterissä
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Sosiaalinen media tarjoaa monia mahdollisuuksia johtamiselle ja organisaatioille. Johtajien läsnäolo sosiaalisessa mediassa voidaan huomata etenkin Twitterissä, jonka yhteiskunnallisesti merkittävässä asemassa olevat ...
Poliisipäälliköiden viestintä Twitterissä
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Johtajat ovat lisänneet läsnäoloaan sosiaalisessa mediassa ja etenkin Twitterissä, joka on muodostunut organisaatioille ja yhteiskunnallisille toimijoille tärkeäksi viestintäkanavaksi. Johtaja on yrityksensä keulahahmo, ...
Uuden ajan satiiria : pakinan jalanjäljillä - sisällönanalyysi suomalaisesta Twitter-parodiasta
(2014)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Yhteisöpalvelu Twitteristä on 2010-luvulla tullut Suomessa näkyvä ja tunteita herättävä sosiaalisen median osa, vaikka se ei käyttäjämäärissä esimerkiksi kilpailijansa Facebookin lukuihin ylläkään. Poliitikot, julkkikset ...
Twitter toimittajan renkinä: Haastattelututkimus Twitterin vaikutuksista uutisjournalistin työhön
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli saada lisää tietoa siitä, kuinka verkkoyhteisöpalvelu Twitter vaikuttaa uutisjournalistien käytäntöihin tehdä uutisia. Käytäntöjen avulla oli tarkoitus selvittää, vaikuttaako ...
Fat shaming ja lihavuusdiskurssit sosiaalisessa mediassa : #fatshamingweek Twitterissä lokakuussa 2013
(2017)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tarkastelen pro gradu -tutkielmassani, miten lihavuutta tuotettiin Twitterin #fatshamingweek (FSW) -keskustelussa lokakuussa 2013. Fat shaming viittaa lihavien häpäisyyn tai heihin kohdistuvaan alentavaan puheeseen. Tässä ...
Vuorovaikutus Helsingin pormestariehdokkaiden Twitter-keskusteluissa kuntavaaleissa 2017
(2017)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Sosiaalisen median keskeisimpänä piirteenä pidetään mahdollisuutta vuorovaikutukseen. Kuitenkin vaikuttaa siltä, että poliitikot eivät useimmiten hyödynnä tätä ominaisuutta sosiaalisen median käytössään. Suomessa poliitikkojen ...
Henkilöbrändäys Twitterissä
(2017)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Henkilöbrändäyksen merkitys korostuu enenevissä määrin niin työnhaussa, politiikassa kuin yritysmaailmassakin. Vahvan henkilöbrändin omaava löytää mieleisen työpaikan, luo sulavasti verkostoja ja menestyy urallaan paremmin ...
#vaalit2015 Live-tviittaaminen vaalikeskustelun aikana
(2015)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Televisioidut vaalikeskustelut ovat herättäneet keskustelua jo vuosikymmenten ajan. Nykyisin vaalikeskustelut ovat vaalikampanjoinnin keskeisimpiä tapahtumia, joita kommentoidaan perinteisen median lisäksi myös sosiaalisessa ...
Kansakunnan oma selfiekeppi? Poliittisen henkilöbrändin rakentuminen Twitterissä
(2015)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Twitter julkisena palveluna mahdollistaa suoran viestinnän laajalle yleisölle. Poliittiselle henkilölle Twitter onkin hyvä väline vuorovaikutukseen kansalaisten kanssa, ja se edesauttaa oman brändin rakentamista. Twitterissä ...