Haku
Viitteet 1-5 / 5
Etätyön työtyytyväisyyden osa-alueiden käsityksiä
(2022)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaisia käsityksiä etätyössä ilmenee työtyytyväisyyden osa-alueista. Tutkimuksessa syvennyttiin käsittelemään työtyytyväisyyden osa-alueista tarkemmin autonomian, uramenestyksen, ...
"Rento, muttei veltto meininki" : Erityisopettajien käsityksiä ajattelun ja oppimaan oppimisen opettamisesta
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tässä pro gradu –tutkimuksessa tutkittiin erityisopettajien näkemyksiä, käsityksiä ja käytettyjä menetelmiä laaja-alaisen osaamisen osa alueesta L1 –ajattelu ja oppimaan oppiminen. Ajattelun taidot ja oppimaan oppiminen ...
Luokanopettajien näkemyksiä kasvilajintuntemuksesta ja sen opettamisen merkityksistä
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Kasvilajintuntemus on prosessi, jossa kasveja havainnoidaan, luokitellaan ja lopulta tunnistetaan sekä nimetään lajilleen oikein. Se kehittää ja vaatii monia kognitiivisia taitoja, kuten havainnointitaitoja, hahmottamiskykyä ...
Moninaisuuden kohtaaminen opetustyössä: luokanopettajaopiskelijoiden ja luokanopettajien käsityksiä opettajan interkulttuurisesta kompetenssista
(2021)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää, minkälaisesta osaamisesta luokanopettajat sekä luokanopettajaksi opiskelevat käsittävät opettajan interkulttuurisen kompetenssin rakentuvan. Tämän lisäksi tarkastellaan heidän ...
”Vanhempi kannustaa, mahdollistaa lukemisen ja auttaa lukutaidon kehittymisessä” : Vanhempien käsityksiä lukuharrastuksesta ja sen yhteydestä lukutaitoon
(2023)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Opinnäytteessä tarkasteltiin 2.–4. luokkalaisten lasten vanhempien käsityksiä lukuharrastuksesta ja sen yhteydestä lukutaitoon. Lukutaidon laskusta on uutisoitu ja keskusteltu laajasti. Myös erilaisia tutkimuksia aiheesta ...