"Kasvatustieteiden ja kulttuurin tiedekunta - Faculty of Education and Culture" - Selaus tiedekunnan mukaan (2019 -)Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
Viitteet 1-20 / 848
-
3 - 5 -vuotiaiden lasten kuuleminen kunnassa: tapaustutkimus lasten osallistumisesta kirjastorakennuksen suunnitteluun taidelähtöisin menetelmin
(2019)
Pro gradu -tutkielmaLasten kuulemisen projektia ja tutkimusta lähdettiin toteuttamaan tilanteessa, jossa kuntaan suunniteltiin uuden kirjaston rakentamista. Toteutettiin projekti, jossa 3 - 5 -vuotiaille lapsille kerrottiin uuden kirjaston ... -
4- ja 5-vuotiaiden suomalais-ranskalaisten lasten sanaston monipuolisuus
(2020)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksen tarkoituksena on selvittää, onko kaksikielisten lasten eri kielten sanastojen monipuolisuudessa eroavaisuuksia. Tätä lähden tutkimaan vertailemalla substantiivien ja verbien sanemääriä eri kielillä, selvittämällä ... -
4-vuotiaiden lasten tunteet vuorokauden eri aikoina vuoropäiväkodissa
(2021)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, mitä tunteita lapsilla on vuoropäiväkodissa. Tutkimuksessa tarkasteltiin sitä, millaisissa tilanteissa tunteet näyttäytyvät ja onko vuorokaudenajalla merkitystä tunteisiin. ... -
4–5- vuotiaiden lasten luontosuhde heidän kertomissaan saduissa
(2023)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksen päätarkoituksena oli selvittää, millainen on suomalaisten pienten lasten luontosuhde heidän kertomissaan luontosaduissa. Saduissa esiintyvät luonnon eliöt, paikat ja ilmiöt sekä niiden toiminta saduissa muodostavat ... -
6. luokkalaisten käsityksiä arvioinnista
(2019)
Pro gradu -tutkielmaTämä tutkimus käsittelee oppilaiden käsityksiä peruskoulussa suoritettavan arvioinnin tarkoituksesta ja tehtävästä. Tutkimuksen tarkoitus oli selvittää 6. luokkalaisten käsityksiä hyvästä arvioinnista ja miksi arviointia ... -
7.–9.-luokkalaisten nuorten ajatuksia ja kokemuksia tunnekasvatuksesta
(2022)
Pro gradu -tutkielma -
9.-luokkalaisten nuorten koulu-uupumuksen yhteys uneen ja koettuun terveyteen
(2021)
Pro gradu -tutkielma -
A Qualitative Analysis of the Effects of Mindfulness Practice on Self-Regulation in a Finnish Classroom
(2021)
Pro gradu -tutkielmaThis thesis examined the use of a mindfulness practice in a Finnish elementary school. Mindfulness-based practices have risen in the field of education in recent years. The aim of this study was to investigate the effects ... -
A Study on Gender Stereotypes and Gender Consciousness Reflected in the View of Chinese Basic Education Teachers and Textbooks
(2024)
Pro gradu -tutkielmaThe effects of gender stereotypes presented in educational textbooks and teachers’ ideas on students’ gender consciousness in primary school have attracted the attention of numerous scholars. This study examines the ... -
About time: Sámi concept of time in a Finnish curriculum
(2020)
Pro gradu -tutkielmaThis thesis examines how the cyclical conception of time characteristic of Sámi culture is supported or, respectively, how it is limited in the Finnish curriculum traditionally based on linear views. The research data is ... -
"Ahdistaa, tuntuu että muut pärjäävät ja itse en selviä": Opiskelijoiden kokema epävarmuus opintoalavalintaansa kohtaan
(2022)
Pro gradu -tutkielma -
"Aidosti hyvä ja uudentyyppinen juttu liikuntaan" : toimintatutkimus CrossFitin soveltuvuudesta koululiikunnan sisällöksi
(2019)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten CrossFit soveltuu koululiikunnan sisällöksi. Uuden opetussuunnitelman myötä koululiikunnassa on siirrytty lajilähtöisyydestä motoristen perustaitojen opettamiseen. Tämä on ... -
Aikuisopiskelijoiden käsitykset korkeakoulun täydennyskoulutusten vaikutuksista
(2019)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksen tavoitteena oli selvittää täydennyskoulutuksiin osallistuneiden aikuisopiskelijoiden käsityksiä koulutusten vaikutuksista. Tutkimuksessa selvitettiin, miten työelämässä työskentelevät ammattilaiset käsittivät ... -
"Aina läsnä, mutta ei ikinä kunnolla mukana" : Tyttöjen käsityksiä tyttöjen toimijuudesta suomalaisessa peruskoulussa
(2022)
Pro gradu -tutkielmaTässä maisterintutkielmassa selvitettiin, millaisia käsityksiä tytöillä on omasta toimijuudestaan ja kuinka tytöt käsittivät koulun tukevan ja/tai rajoittavan heidän toimijuuttaan. Tutkimus toteutettiin yhdessä pirkanmaalaisessa ... -
Aineenopettajaopiskelijoiden kokemuksia oppiainerajojen ylittämisestä
(2021)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksen tarkoituksena oli lisätä ymmärrystä oppiainerajat ylittävästä työskentelystä ja opetuksesta aineenopettajaopiskelijoiden kokemana. Tutkimuksessa selvitettiin aineenopettajaopiskelijoiden saamia kokemuksia sekä ... -
Ajattelijan minäkuvan yhteys akateemiseen minäkuvaan ja koulumenestykseen
(2023)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksessa selvitettiin ajattelijan minäkuvan yhteyttä akateemiseen minäkuvaan. Tutkimuksessa tarkasteltiin myös ajattelijan minäkuvan ja akateemisen minäkuvan yhteyttä koulumenestymiseen. Tutkimuksen tarkoituksena oli ... -
“Ajattelin, että se olisi tosi paljon semmoista käytännönläheistä opiskelua.” : Käsityksiä varhaiskasvatuksen opiskelemisesta yliopistossa
(2023)
Pro gradu -tutkielmaTämän laadullisen tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaisia käsityksiä varhaiskasvatuksen opiskelijoilla on varhaiskasvatuksen opiskelemisesta mielikuvien, motivaation ja merkittävien oppimiskokemusten suhteen. ... -
Ajattelu ja oppimaan oppiminen perusopetuksen opetussuunnitelman perusteissa
(2020)
Pro gradu -tutkielmaErilaisia laaja-alaisen osaamisen, tulevaisuuden taitojen ja kompetenssien määritelmiä on luotu viime vuosikymmenten ajan useissa kansainvälisissä ja kansallisissa tutkimushankkeissa. Suomen perusopetuksen opetussuunnitelman ... -
Alakoulun oppilaiden kokemuksia liikuntataidon oppimisesta kahdessa eri oppimisympäristössä
(2021)
Pro gradu -tutkielmaTämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaisia kokemuksia alakoulun oppilailla on liikuntataidon oppimisesta kahdessa eri oppimisympäristössä. Liikuntataidoksi tähän tutkimukseen valittiin välineenkäsittelytaidoista ...