- Selaus nimekkeen mukaan Opinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
Viitteet 7333-7352 / 37813
-
G Protein-Coupled Receptors Induce Domain Formation in Plasma Membrane Models Probed by Molecular Dynamics Simulations
(2016)
DiplomityöLipid domains in plasma membranes are typically nanosized regions with a distinct lipid content. They have been suggested to have multiple functions. For example, the lipid environment can affect the activity of membrane ... -
G-ryhmän streptokokki -positiivisuuden merkitys synnyttäjän ja vastasyntyneen infektiosairastuvuudessa
(2016)
Syventävä työG-ryhmän streptokokin merkitystä synnytyksissä on tutkittu varsin vähän. Tutkimuksessamme "G-ryhmän streptokokki -positiivisuuden merkitys synnyttäjän ja vastasyntyneen infektiosairastuvuudessa" verrataan vuosina 2013-2014 ... -
G-sensorinen urodynaaminen mittausmenetelmä virtsainkontinenssitutkimuksia varten
(1992)
Syventävä työ -
G. H. von Wright ja G. E. Moore etiikan esikäsitteistä. Arvojen ontologisia ja eksistentiaalisia rajanvetoja
(2008)
Pro gradu -tutkielmaTutkielmassa tarkastellaan hyvän käsitettä G. H. von Wrightin ja G. E. Mooren etiikan filosofioissa, ja pohditaan millaista relevanssia arvokäsitteiden typologisella jäsentämisellä voisi olla paitsi etiikassa myös laajemmin ... -
Gacha monetization mechanics : Customizable simulator for random draws
(2022)
Pro gradu -tutkielmaMobile and video games are offered increasingly often as a free-to-play or freemium service. A gacha game is a Japanese term used for a subset of such games that implement a variety of random draw mechanics. These include ... -
Galadrielin laulun ja Sauronin runon rakentamat todellisuudet: Runonlaulutradition voima J.R.R. Tolkienin teoksessa Taru Sormusten Herrasta
(2020)
Pro gradu -tutkielmaTutkielma käsittelee runonlaulutraditiota ja sen sisältämien sanojen ja musiikin voimaa J.R.R. Tolkienin teoksessa Taru Sormusten Herrasta (1954–1955). Tutkimus on vahvasti poikkitieteellinen, sillä se yhdistää ... -
Gallimaufry of nuts: a cognitive-semantic account of idiomatic expressions for madness
(2013)
Pro gradu -tutkielmaTämän pro gradu -tutkielman tavoitteena on tutkia millaisille mielikuville englanninkieliset, hulluutta tarkoittavat sanat ja sanonnat perustuvat, ja onko mielikuvissa kaavamaisuuksia. Lähtökohtana tutkimukselle on ... -
Galliumarsenidipintojen pistevirheiden tunnelointimikroskooppikuvien mallintaminen
(2006)
DiplomityöLaadukkaiden yhdistepuolijohdekomponenttien rakentaminen vaatii tarkkaa tietoa niiden rakenteista, rajapinnoista ja elektronirakenteesta. Kidevirheet, joita syntyy väistämättä kasvatetuissa kiteissä, saattavat vaikuttaa ... -
Galliumnitridin kasvatuksessa käytettävien pii- ja piieristerakennealustojen taipuman mallinnus ja mittaus
(2023)
DiplomityöGalliumnitridiä (GaN) käytetään ledien lisäksi muun muassa puhelinten pikalatureissa ja 5G-tukiasemissa. Sen leveä energiarako ja korkean elektroniliikkuvuus tekevät siitä piitä (Si) paremman puolijohteen korkeaa tehoa ja ... -
Galois'n yhteydet
(2020)
Pro gradu -tutkielmaTämä tutkielma keskittyy Galois’n yhteyksiin, jotka yleistävät Galois’n teoriassa esitetyt välikuntien ja aliryhmien väliset vastaavuudet. Galois’n yhteys on järjestysisomorfiaa heikompi osittain järjestettyjen joukkojen ... -
Game over? : tutkimus ala-asteikäisten tietokone- ja videopelitottumuksista
(1997)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksen tarkoituksena oli selvittää eri persoonallisuuspiirteitä omaavien lasten pelitottumuksia. Toisena päätarkoituksena oli tutkia lapsissa tapahtuvia muutoksia pelitilanteen aikana.Tämän tutkimuksen pääongelmia ... -
Game Physics on Real-Time Simulation of Mobile Work Machine
(2012)
DiplomityöGame physics has been around since the first game were created around thirty years ago, it was first developed from sparks fireworks, ballistics of bullets to a physical simulation of human skeleton in most recent years. ... -
"Game, sleep, repeat" : Ongelmallisesti digipelaavien kirjoituksia arjesta
(2021)
Pro gradu -tutkielma -
Game-based Learning in Youth Work : Practitioners' Perspectives
(2023)
Pro gradu -tutkielmaThe increasing interest in games as educational tools has heightened the need for research on the use of games in different learning contexts, including formal, informal and non-formal education. In youth work, which is a ... -
Game-centric transmedia audience experiences : case of Quantum Break and Defiance
(2018)
Pro gradu -tutkielmaTransmedia research has in the past been mainly interested in defining transmedia and examining transmedia franchises that have their starting point in movies and TV-series. However, there are multiple transmedia constellations ... -
Games literacy and gaming capital : a theoretical and practical examination
(2015)
Pro gradu -tutkielmaThe goal of this study is to examine the notion of video game literacy and gaming capital from both theoretical and practical perspectives. The study outlines a series of concepts to refine the ideas of gaming literacy, ... -
Gamification and user engagement in self-learning software
(2015)
Pro gradu -tutkielmaGamification, or the use of game elements in non-game environments, is a field which has been growing rapidly in the recent years. The main focus of it is to engage users to activities or attach them to organisations, but ... -
Gamification as a tool to promote sustainable transport modes: Introduction to gamification for professionals among the field of transport
(2024)
DiplomityöThis thesis examines how gamification could be used in various kinds of transport interventions and measures to enable a modal shift towards more sustainable transport system. Goal of the thesis is to function as an ...