"Informaatiotutkimus ja interaktiivinen media - Information Studies and Interactive Media" - Selaus Tutkinto-ohjelman ja opintosuunnan mukaanOpinnäytteet - ylempi korkeakoulututkinto
Viitteet 21-40 / 167
-
Concepts of Game Innovation: A View from the History of Digital Games
(2011)
Pro gradu -tutkielmaIn this thesis I will examine the history of game innovations. There are three questions I am seeking answers for: 1) what is game innovation, 2) what is the nature of game innovations, and 3) how innovations have evolved ... -
Design values of digital role-playing games
(2014)
Pro gradu -tutkielmaThis thesis is about the design values of digital role-playing games. Design values is an underresearched topic whereas digital role-playing games has become a chart-topping genre. Design values refer to designers' individual ... -
Designing Game Analytics For A City-Builder Game
(2015)
Pro gradu -tutkielmaThe video game industry continues to grow. Competition is tough as games become more and more popular and easier for the users to get, thanks to digital distribution and social media platforms that support games. Thanks ... -
Digitaalisen kirjaston käytettävyyden arviointi : JYKDOK-Finnan käytettävyystutkimus
(2013)
Pro gradu -tutkielmaTutkielma tarkastelee tiedonhakujärjestelmien käytettävyyttä ja käytettävyyden arviointia. Painopiste on verkkoympäristössä toimivien kirjastojen tiedonhakujärjestelmien, ns. digitaalisten kirjastojen käytettävyyden ... -
Digitaaliset pelit ja pelilukutaito
(2011)
Pro gradu -tutkielmaTässä tutkielmassa tarkastellaan digitaalisia pelejä ja pelilukutaitoa. Pelit ovat olleet jo vuosikymmeniä yksi ilmaisullisesti merkittävimmistä medioista, mutta niiden julkinen asema esimerkiksi yleisjournalismissa, ... -
E-kirjan lukulaitteiden käyttö ja kokemukset
(2012)
Pro gradu -tutkielmaE-kirjan lukulaitteiden käyttäjäkokemukset ovat vielä suhteellisen tutkimatonta aluetta. Akateemisten opiskelijoiden keskuudessa lukulaitteiden käyttäjäkokemuksia on tutkittu erilaisista näkökulmista. Tutkielmassani analysoin ... -
Eduskunnan kirjaston asiakastilojen uusimissuunnitelman evaluointi
(2014)
Pro gradu -tutkielmaEduskunnan kirjaston tilat saneerataan ja jäsennellään uudelleen vastaamaan nykyaikaisen kirjaston vaatimuksia. Tilasuunnittelun tavoitteena oli luoda kirjasto, jonka tilat ovat monipuoliset, toimintaan soveltuvat, ... -
Elementtien sijaintiin perustuvan painotuksen vaikutus XML-tiedonhaussa
(2010)
Pro gradu -tutkielma -
Emotional matters. Delineating the industry professional's view on emotion in video games.
(2012)
Pro gradu -tutkielmaFor the past 10 years, lack of emotion in video games has been a staple topic of discussion among game developers, despite the fact that numerous studies have shown that video games are capable of awakening a vast array ... -
EMULOINTI RATKAISUNA DIGITAALISEN AINEISTON PITKÄ-AIKAISSÄILYTYKSEN ONGELMAAN
(2011)
Pro gradu -tutkielmaDigitaalisten aineistojen pitkäaikaissäilytys on ongelmana akuutti ja toistaiseksi vailla muistiorganisaatioiden yhteiseksi omaksumaa ratkaisua. Erityisiä vaikeuksia aiheuttavat multimediaa ja interaktiivisia toimintoja ... -
"Etsikäät hywää ja älläät pahaa." Tiedonhakumenetelmien tuloksellisuuden vertailu merkkivirheitä sisältävässä historiallisessa sanomalehtikokoelmassa
(2012)
Pro gradu -tutkielmaTutkielmani aiheena on vanhoihin suomenkielisiin sanomalehtiin kohdistuva tiedonhaku. Sanomalehtien digitoinnissa tapahtuu merkintunnistusvirheitä, jolloin dokumenttikokoelmaan päätyy roskaista tekstiä. Lisäksi vanha kieli ... -
EU-maihin työllistyneiden suomalaisten arkielämän tiedontarpeet ja tiedonhankinta
(2015)
LisensiaatintyöSUMMARY: Everyday information needs and information seeking among Finnish migrants employed in EU countries -
Extended or exhausted - the production, form and reception of downloadable content in Skate 3
(2012)
Pro gradu -tutkielmaThe introduction of online connectivity and a hard drive has changed how console games can be marketed and sold, as it is now possible to patch, update, and publish more content after the game is released. Downloadable ... -
Fenomenografia informaatiolukutaidon tutkimuksessa : systemaattinen kirjallisuuskatsaus
(2015)
Pro gradu -tutkielmaTutkielmani tarkastelee neljää informaatiolukutaitoa ja oppimista käsittelevää fenomenografista väitöskirjaa. Tutkin minkälaisia erilaisia käsityksiä ja käsitysten variaatioita informaatiolukutaidosta ja oppimisesta esiintyy ... -
FIRE-tutkimusryhmän vaikuttavuus
(2015)
Pro gradu -tutkielmaTämän tutkielman tarkoituksena on kuvata Finnish Information Retrieval Experts -tutkimusryhmän tutkimuksen vaikuttavuutta. Vaikuttavuutta on arvioitu tutkimalla ryhmän tutkimusjulkaisujen saamia viittauksia ja niiden ... -
Free-to-Play Games: Professionals' Perceptions
(2014)
Pro gradu -tutkielmaFree-to-play (F2P) is a relatively new way for the game developers to get revenue from their games. The game client is given to the players free of charge and they can play it for free for as long as they want. The revenue ... -
Gamification and user engagement in self-learning software
(2015)
Pro gradu -tutkielmaGamification, or the use of game elements in non-game environments, is a field which has been growing rapidly in the recent years. The main focus of it is to engage users to activities or attach them to organisations, but ... -
"Hei, täältähän näkee kuvauksenkin!" PIKI-verkkokirjasto apuvälineenä hyvän romaanin löytämiseen
(2012)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksessa tarkastellaan Pirkanmaan kirjastojen uutta PIKI-verkkokirjastoa, joka otettiin käyttöön elokuussa 2010. Verkkokirjasto edustaa uudenlaista sukupolvea, niin sanottua Web 2.0:a. Verkkokirjastossa on mahdollistettu ... -
Hiljaiset pojat : haastattelututkimus ongelmapelaajista osana sosiaali- ja terveysalan sekä nuorisotyön ammattilaisten asiakaskuntaa.
(2013)
Pro gradu -tutkielmaTutkielman aihepiirinä ovat ongelmapelaajat eri ammattikuntien asiakasryhmänä. Tutkielmassa selvitetään millaisena näyttäytyy viihteellisten digitaalisten pelien pelaajat sosiaali- terveys- ja nuorisotyöalan ammattilaisten ... -
"Hullua olla käyttämättä" : korkeakoulukirjastojen viestintä sosiaalisessa mediassa
(2015)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksen tarkoitus oli selvittää, miten korkeakoulukirjastot viestivät sosiaalisessa mediassa: mitä välineitä käytetään, miten niitä käytetään, ja kuinka vuorovaikutuksellista viestintä on. Tutkimuksen aineiston keräsin ...