Haku
Viitteet 1-10 / 49
Monikielisyys rikkautena: Lasten kieliresurssit osana esiopetuksen ohjattua toimintaa
(2020)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tutkimuksessa tarkastelen, miten lasten kieliresurssit huomioidaan monikielisessä lapsiryhmässä osana esiopetuksen ohjattua toimintaa. Tarkoituksena oli selvittää, miten esiopetusryhmässä työskentelevät opettajat käsittävät ...
Varhaiskasvatuksen erityisopettajan työnkuva ja resurssit eri kokoisissa kunnissa
(2020)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Kasvatustieteen kandidaatintutkielmassa perehdyttiin varhaiskasvatuksen erityisopettajien työnkuviin eri kokoisissa kunnissa työskentelevien varhaiskasvatuksen erityisopettajien kertomana. Lisäksi tutkimuksessa oltiin ...
Ympäristötaiteen toteuttaminen esiopetusryhmän kanssa
(2021)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Kandidaatintutkielman tarkoituksena on selvittää, miten ympäristötaidetta voidaan toteuttaa esiopetusryhmässä lasten kanssa. Aihetta on aiemmin tutkittu erityisesti Suomessa varhaiskasvatuksen yhteydessä niukasti. Aiheen ...
Lasten matemaattiset valmiudet päiväkodissa ja perhepäivähoidossa ennen siirtymää esiopetukseen: Miten matemaattisia valmiuksia voidaan tukea varhaiskasvatuksen henkilöstön näkökulmasta?
(2021)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tarkastella varhaiskasvatuksen henkilöstön näkökulmasta lasten matemaattisia valmiuksia siirtymässä päiväkodista ja perhepäivähoidosta esiopetukseen. Aihetta tarkasteltiin pedagogisen ...
Esiopetusryhmien opettajien käsityksiä moninaisuudesta lastenkirjallisuudessa
(2022)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tutkimuksessa selvitettiin esiopetuksen opettajien käsityksiä moninaisuudesta lastenkirjallisuudessa sekä sitä, miten he hyödyntävät lastenkirjallisuutta pedagogiikassaan. Moninaisuuden alaluokista tähän tutkimukseen ...
Tuen tarpeen arviointi ja tukitoimien toteuttaminen kaksivuotisessa esiopetuskokeilussa : Varhaiskasvatuksen erityisopettajien ajatuksia
(2021)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää varhaiskasvatuksen erityisopettajien näkemyksiä tuen tarpeisten lasten tuen tarpeen arviointiin ja tukitoimiin liittyen syksyllä 2021 alkaneessa kaksivuotisessa esiopetuskokeilussa. ...
Yhdistetty esi- ja alkuopetus: Myönteisiä ilmiöitä, haasteita & eriyttämistä
(2022)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli kuvailla vuosiluokkiin sitomattoman yhdistetyn esi- ja alkuopetuksen myönteisiä ilmiöitä ja haasteita sekä selvittää millainen merkitys eriyttämisellä on ja kuinka se näyttäytyy toiminnassa. ...
"Kivalta, kun mä saan sitte tutustua vähän muihinki luokkiin" : esiopetuksessa olevien lasten tunnekokemuksia joustavasta esi- ja alkuopetuksesta
(2021)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tässä tutkimuksessa tarkastellaan siirtymää esiopetuksesta alkuopetukseen joustavan esi- ja alkuopetuksen kontekstissa. Tutkimuksen intressi kohdistuu joustavan esi- ja alkuopetuksen oppimisympäristöön, vertaissuhteisiin ...
Kielellisen tietoisuuden tukeminen esiopetuksessa: Näkökulmana toiminnallisuus
(2020)
Kandidaatintyö
Kandidaatintyö
Tutkielman aiheena on kielellisen tietoisuuden tukeminen esiopetuksessa ja toiminnallisuuden hyödyntäminen tukemisen muotona. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millä keinoilla esiopetuksen opettajat tukevat kielellisen ...