"Informaatiotutkimuksen ja interaktiivisen median tutkinto-ohjelma, luonnontieteiden kandidaatin tutkinto - Degree Programme in Information Studies and Interactive Media, Bachelor of Science" - Selaus Tutkinto-ohjelman ja opintosuunnan mukaanKandidaatintutkielmat
Viitteet 1-14 / 14
-
Alueellisten muuttujien vaikutus kirjastonkäyttöön
(2020)
KandidaatintyöTutkimuksessa selvitettiin miten alueellisista muuttujista ikä, asukastiheys ja asukkaiden tulotaso voivat selittää Helsingin kaupungin kirjastojen käyntimäärää. Tutkimus tehtiin kvantitatiivisin menetelmin ja avointa dataa ... -
Autioituva maaseutu: Kirjastojen näkökulmia ei-käyttäjiin alle 10 000 asukkaan kunnissa
(2020)
KandidaatintyöTutkielman tarkoituksena on tarkastella yleisen kirjaston ei-käyttäjiä kirjaston näkökulmasta. Tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksen avulla. Aihe valittiin mielenkiinnosta kirjaston ei-käyttäjiin sekä maaseudun asukasmäärien ... -
Avoimen tiedon strategiat ja käytännöt : Vertailu avoimen tiedon jakelusta kolmessa maassa
(2020)
KandidaatintyöTutkimuksessa selvitetään julkisten tietovarantojen avaamisen periaatteita ja käytännön toimenpiteitä. Tutkimuksen kohteena ovat kolmen valtion, Suomen, Tanskan ja Viron, kansalliset strategiat ja toimenpiteet avoimen ... -
Avoin julkaiseminen Tampereen yliopistossa: Mikä kannustaa tutkijoita avoimeen julkaisemiseen eri tiedekunnissa?
(2020)
KandidaatintyöTässä tutkielmassa käsitellään tutkijoiden avoimen julkaisemisen käytäntöjä Tampereen yliopistossa. Tieteellinen julkaisu on avoin silloin, kun se on sekä tiedeyhteisön että suuren yleisön saatavilla maksutta. Tutkielman ... -
E-aineistojen osuuden kehitys yleisten kirjastojen kokoelmissa ja lainauksissa
(2020)
KandidaatintyöTutkielmassa pyrittiin selvittämään, miten e-aineistojen osuus kehittyi vuosien 2014 ja 2019 välillä yleisten kirjastojen kokoelmissa sekä lainausmäärissä. Tutkielmassa tarkasteltiin viiden eri e-aineistomuodon, jotka ovat ... -
Elokuvafanien tiedonhankinta: yleisten kirjastojen merkitys
(2020)
KandidaatintyöTässä tutkielmassa tarkastellaan elokuvafanien tiedonhankintaa, tarkoittaen pääasiassa heille tärkeimpiä tiedonhankintakanavia ja syitä näiden kanavien käyttöön. Myös elokuvafanien elokuvien katsomis- ja hankintatapoja on ... -
Huijaaminen ensimmäisen persoonan verkkoräiskintäpeleissä
(2020)
KandidaatintyöTämän kandidaatintutkielman aiheena on huijaaminen ensimmäisen persoonan verkkoräiskintäpeleissä ja kuinka sitä kirjallisuuden pohjalta voidaan luokitella. Ensimmäisen persoonan verkkoräiskintäpelit ovat internetissä muita ... -
It could be worse: Representation of human survival behaviour in Frostpunk
(2020)
Kandidaatintyö -
Kirjastojen kokoelmat ja niiden tekijät : Kelluvan kokoelman toteutus ja vastaanotto yleisissä kirjastoissa
(2020)
KandidaatintyöTämä tutkielma tarkastelee, kuinka kelluvan kokoelman käyttöönotto muuttaa kokoelmatyötä yleisissä kirjastoissa ja miten kirjastojen henkilökunta suhtautuu kelluvaan kokoelmaan. Kelluva kokoelma tarkoittaa sitä, että ... -
Modern Trends in God of War
(2020)
KandidaatintyöThis bachelor’s thesis examines whether open world and RPG elements are trending in action-adventure games, and how they affect God of War (2018). These features have been notable in the discussion surrounding single-player ... -
Public Libraries and Digital Games: A Mutually Beneficial Relationship?
(2020)
KandidaatintyöThis thesis discusses the possible problems and benefits of including digital games in public libraries, specifically, if digital games and public libraries can be beneficial to each other and how. Public libraries are ... -
Satunnaisuuden käsittely pelisuunnittelun käsikirjoissa
(2020)
KandidaatintyöTässä tutkielmassa tarkastellaan satunnaisuuden käsittelyä pelisuunnittelun kirjallisuudessa. Satunnaisuudella tarkoitetaan jotain, mikä tapahtuu ennalta-arvaamattomasti. Peleissä tämä ennalta-arvaamaton tapahtuma voidaan ... -
"Some people know what they are talking about, others do not": Literature review on credibility and cognitive authority in information seeking
(2020)
KandidaatintyöPeople acquire information daily from different sources, both subconsciously and consciously. By consciously and continuously filtering information, people learn to identify sources of information that should be trusted ... -
Tamperelaisten kuudesluokkalaisten kirjastonkäyttö
(2020)
KandidaatintyöTämä tutkimus käsittelee tamperelaisten kuudesluokkalaisten kirjastonkäyttöä. Aihe kiinnosti minua, sillä lasten ja nuorten lukemisharrastuksen vähenemisestä on yleisesti oltu huolissaan. Tutkimuksessa on käytetty ...